Hesla е първата в света водородна Tesla Model S

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П роектът Tesla може да има изключително много косури, но неоспорим факт е, че Tesla Model S е еталон в сферата на електромобилите. Причините са две. Първо, Model S 100D предлага пробег от 539 км според EPA. Второ, версията P100D ускорява от 0 до 96 км/ч за феноменалните 2,3 секунди.

Всичко това явно не е било достатъчно, защото Tesla Model S е била подложена на сериозна модификация. Не, не е монтиран V8 двигател, макар това да би било интересно по един или друг начин.

Не, Model S се превърна от електромобил в автомобил с горивни клетки. За целта пакетът батерии е премахнат и заменен от резервоари за водород и водороден генератор. Би било интересно да разберем реакцията на Илон Мъск, който гледа на водородната технология с насмешка.

За проекта стои екип от инженери, работещи за холандката петролна компания Holthausen Group. Те твърдят, че са удвоили пробега на автомобила до 1000 км, макар да не се казва коя версия на Model S е използвана.

Това не е само единичен проект, тъй като екипът твърди, че вече имат „много запитвания” от Холандия и други части на света. Тук трябва да се отбележи дребният детайл, че преобразуването от електромобил в водороден модел струва около 50 000 евро. Идеята им не е случайна, тъй като компанията се занимава с течен водород.

В Европа все още няма силно развита мрежа от бързозарядни станции, но още по-слабо развита е инфраструктурата за зареждане с водород. Затова остава въпросът за логиката да дадеш 50 000 евро допълнително върху цената на Model S, за да направиш нещо, което и без това е еталон.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Масовата електромобилизация в Щатите е под въпрос

Lamborghini Terzo Millennio: най-бруталният и иновативен концепт от години

Koenigsegg Agera RS детронира Bugatti и взе приза „Най-бърз автомобил в света”

Източник на статията: Vesti.bg

водородни автомобили електромобили Tesla Model S Hesla