Г олямата новина, която Mercedes-Benz обяви, е свързана с автосалона в Париж през есента, където компанията ще покаже електромобил с много голям пробег, но до октомври има още време.
И така, обявен още в началото на годината, Mercedes-Benz GLC F-CELL няма да е обикновен водороден автомобил. Това е така, защото той ще има плъгин възможности за зареждане на пакета литиево-йонни батерии на борда си, които ще дават електроенергия за изминаване на около 48 км.
Общият пробег на автомобила е приблизително 500 км, който ще се осигурява от два резервоара за водород с обем по 4 кг, обвити в карбон. Пълното зареждане на тези резервоари отнема около 3 минути, колкото трае и нормалното зареждане на резервоар с гориво. Въпросът е къде ще се извършва това зареждане, защото някаква инфраструктура има само в Германия. Япония няма да я споменаваме, защото е доста далеч, но там само Toyota влага над $1 млрд. за водородни станции, на които да се зарежда тяхната Mirai.
Първият сериен водороден модел на Daimler трябва да влезе в продажба в края на 2017-а в Германия, Япония (казахме защо), САЩ и Великобритания.
Би било интересно какви ще са динамичните параметри на автомобила, имайки предвид сериозната допълнителна маса за задвижването. Цени не са обявени, но според Юрген Шенк, оглавяващ отдела E-Drive System Integration, цената ще е „приемлива за клиентите ни“.
По-интересното е, че Mercedes потвърди планове за представяне на електрически концепт на изложението в Париж през октомври. Той ще е с ярко откроим дизайн, но най-важното: от него ще произлезе сериен модел с пробег от около 500 км. Този електромобил трябва да излезе по пътищата преди края на десетилетието.
Вижте още: