А втомобилният свят преминава към електрическо задвижване, много бързо при това. Технологиите не спират да се усъвършенстват, като анализ на BloombergNEF смята, че до 2023 г. ще се постигне паритет в цените на електромобилите и конвенционалните коли. Всичко това изглежда многообещаващо, но босът на най-големия автомобилен производител е на много по-различно мнение от общоприетото.
„Настоящият бизнес модел на автомобилната индустрия ще се разруши,” предупреди Акио Тойода, президент на Toyota. Това ще се случи, ако индустрията премине към електромобили много прибързано.
Цените на електромобилите и конвенционалните коли ще се изравни през 2023 г.
В края на миналата седмица Тойода, правнук на основателя на компанията, Киичиро Тойода, заяви, че Япония няма да може да се справи с потреблението на ток през лятото, ако всички автомобили в страната се движат на ток. Инфраструктура, която да поддържа 100% автомобилен парк на ток, ще струва на Япония между 14 и 37 трилиона йени (между $135 и $358 млрд.), изчислява той. А по-голямата част от електричеството на страната се добива от въглища и газ, което не е от полза за околната среда.
Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег
“Колкото повече електромобили произвеждаме, толкова повече се увеличат емисиите СО2… Когато политиците казват „да се отървем от бензиновите автомобили”, разбират ли това?” Този въпрос отправи Тойода по време на събрани на Japan Automobile Manufacturers Association, чийто президент е той.
Коментарите му идват седмици след обявяването на правителствения план за забрана продажбата на нова бензинови автомобили през 2035 г.
Toyota е лидер в сферата на хибридното задвижване (бензинов двигател и електромотор), което ще е позволено от новия план на японското правителство. Но компанията все още няма изцяло електрически модел за масово производство.
Шефът на Toyota направи готварска аналогия по адрес на Tesla и Мъск
Наскоро писахме, че Акио Тойода отправи някои критики към Илон Мъск, като в крайна сметка обобщи, че Toyota може да научи много от Мъск, но в крайна сметка японската компания ще спечели в дългосрочен план заради устойчивия и разнообразен продуктов микс.
Въпреки неодобрението на агресивното преминаване към електрическо задвижване, Toyota планира да инвестира над $13 млрд. в тази посока през следващите 10 години. Целта е постигането на 4,5 млн. продажби на хибриди и 1 млн. електромобила до 2030 г. или по-рано.
Единствената задача пред Hennessey Venom F5: +500 км/ч
Автономно такси е визията на Amazon за бъдещето на градския транспорт