Е дно е сигурно: колкото и експресивен да е езикът им, японците почти винаги са много сдържани в изказа си. Точно поради тази причина и изказването на Акио Тойода е толкова интересно. Изпълнителният директор на Toyota почти не коментира конкурентите си, но преди дни той направи доста образни и любопитни изказвания по адрес на Tesla и Илон Мъск.
По време на онлайн конференция във връзка последните финансови резултати на Toyota, Акио Тойода заяви: „Tesla казва, че тяхната рецепта ще е стандартът в бъдеще, но това, което Toyota има, е истинска кухня и истински шеф (разбирай шеф-готвач). Губим, стане ли дума за пазарна цена, но стане ли дума за продукти, ние разполагаме с пълно меню, което ще бъде избрано от клиентите.”
Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег
Тези необичайно директни коментари бяха направени по повод факта, че Tesla изпревари Toyota по пазарна капитализация още през юли. В момента Tesla струва повече от Toyota и други шест японски автомобилни производители заедно, отбелязва Тойода. И това става въпреки факта, че Tesla продаде 367 500 автомобила през 2019 г., което е едва 3,4% от продадените от Toyota 10,74 млн. коли.
А колкото и ентусиазирани да са инвеститорите и феновете на марката по света, няма как да се подмине фактът, че Toyota е направила над 100 млн. автомобила, докато обещаваните от Мъск по 20 млн. коли годишно след 2027 г. си звучат като приказки от 1001 нощ.
Тойода продължи с готварските аналогии: „Те не правят нещо, което е реално, хората просто купуват рецептата. Ние имаме кухнята и шефа, ние правим истинска храна.”
Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите
Акио Тойода заяви още, че за компанията му има сфери, в които може да се поучи от конкурента си, като способността на Tesla да генерира печалба от електрическите автомобили, софтуерните актуализации и продуктите, свързани с възобновяемите източници на енергия.
В момента Toyota изостава много в областта на чистите електромобили. През януари Nikkei Asia писа, че Toyota се стреми към постигане на 500 000 електромобила през 2025 г., без да назовава източника на тази цифра. В същото време Мъск вярва, че неговата компания „ще продава по няколко милиона електромобила годишно” по същото време.
VW Group се цели в реализирането на 1 млн. електрически автомобила през 2023 г.
Макар да изостава на този фронт, Toyota е супер силна на всички останали фронтове. Това показват и финансовите резултати на компанията, която заяви, че очаква оперативна печалба от 1,3 трилиона йени ($12,6 млрд.) за фискалната година (до март 2021), което е много над предварителните очаквания от 500 милиарди йени.
И докато Тойода упражняваше готварските си познания, Tesla лансира собствена марка текила на уебсайта си, която бе изчерпана само за часове, въпреки цената на бутилката от $250.
Volkswagen: Искаме да избегнем съдбата на Nokia