KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)

KIA eNiro тест драйв

Ина Георгиева

Н яма да обяснявам защо Мартин Скорсезе е велик режисьор. Ще кажа само, че ако не беше той, може би нямаше да видим как любимият му Робърт де Ниро качва 25 кг и се научава да се боксира, за да изиграе Джейк Ла Мота в „Разярения бик”. Нямаше да го видим да си изпили зъбите за „Нос Страх”, вероятно нямаше да го видим да свири на саксофон в „Ню Йорк, Ню Йорк”.

Сега същият този човек седи в режисьорския стол, за да дирижира нов блокбастър с участието на автомобилния му аналог д(е)-Niro. Да, в България все още не сме свикнали на алтернативното „кино”, но заводът в Южна Корея няма капацитета да изпълни всички поръчки. И причината е следната: KIA e-Niro е истински семеен автомобил, предлагащ целият технологичен арсенал на компанията, място за петима, голям багажник и наистина голям пробег на ток. Това е в едно изречение, сега ще ви обясня защо на мен този „филм” ми харесва толкова много.

Най-характерните елементи в екстериора са новите дневни LED-светлини във форма на стрела, новите задни LED светлини, които разграничават модела от събратята му Niro Hybrid и Niro Plug-in Hubrid, придавайки му свой собствен характер. И ако в сегмента на компактните кросоувъри от първостепенно значение е дизайнът, при електромобилите важни са съвсем други параметри.

Vesti.bg

Сухите данни звучат така: Niro EV е оборудван с батерия с капацитет 64 kWh (има и с 39 kWh, 136 к.с., пробег до 300 км и 5000 лв. под цената на тестовия модел), която гарантира пробег от 455 км с едно зареждане. Свързан към бързо зарядно на 100 kWh, Niro зарежда 80% от капацитета на батерията си за 42 минути. Ако зарядното е 50-киловатово, същото упражнение траe 75 минути. А ако го боднете в контакта в гаража си, „резервоарът” ще се напълни за около 10 часа.

Мощността се предава само към предните колела от мотор с мощност 150 kWh (204 к.с.), който осигурява въртящ момент 395 Нм от 0 об/мин. Това позволява на Niro EV да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди.

Vesti.bg

Пробвах само веднъж как е ускорението на пълна мощност, „резервоарът” не съм го пълнил. Взех автомобила зареден на 98% и пробег от 479 км по борд компютър. Първоначално останах скептичен към думите на представител на KIA България, че по Подбалканския път e-Niro ще вземе София – Варна без зареждане, но след моето шофиране вече смятам, че човекът нито ме е лъгал, нито е преувеличил. Причината е, че аз изминах 358 км, като върнах автомобила с оставащ пробег 107 км и 24%. Това ще рече, че рекламираните 455 км реален пробег са абсолютно постижими. При това останах силно впечатлен от точността на борд компютъра, нещо, което за компаниите може и да е по подразбиране, но когато климатикът работи на 18⁰С, а навън е над 30⁰С, картинката обикновено се видоизменя драстично, но не и сега.

Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe

Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)

Аз направих един тур от София до Пловдив и обратно, като в столицата и града под тепетата съм завъртял общо 110 км, а магистралата я слагам 250 км. Върнах автомобила на среден разход 14,1 kWh. Максимумът на магистралата бе 15,7 kWh. Тук задължително ще направя уточнението, че шофирането на електромобил ми подейства изключително дисциплиниращо, защото повече от 120 км/ч не съм вдигал, движех се между 110 и 120 км/ч. Този факт е изключително важен, за да е абсолютно точна картинката за пробега, с климатик. В града съвсем пестеливо и уставно по знаците, но и с отворени прозорци през повечето време.

Ина Георгиева

Ще призная, че толкова коли не са ме изпреварвали в живота ми, но пък в повечето европейски държави ограничението на магистрала е именно 120 км/ч. Това ми шофиране и впечатляващото регенеративно спиране са факторите, които ми позволиха да цитирам горните цифри. Монтираните планки на волана (обикновено за смяна на предавките) позволяват да избирате четири различни нива на регенеративна сила. Максималното регенериране на енергия се получава при дърпането на лявата планка няколко пъти, а минималното - дясната планка. По този начин може да направите колата да се кара почти само с един педал, или пък да отпуснете регенеративната спирачка, когато се движите по магистрала, за да може да ползвате в максимална степен инерцията при спускане.

Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i

Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)

Спортно не съм карал, защото този конкретен тип автомобил и модел не предполага подобно нещо. Ще отбележа, че окачването е по-твърдичко, което се дължи и на 450-килограмовата батерия под багажника, но тя си струва цената за впечатляващия пробег, който дава. Тестовият модел тежи почти 1800 кг, като предният капак и багажникът са алуминиеви, за да се „изпили” възможно най-много от теглото. И ако возията е твърдичка, то колелата почти не предават шум в купето (и на магистралата), което заслужи моите овации.

KIA

Вътре впечатление прави щедрото пространство отпред и отзад. Любопитен е въртящият се контролер за трансмисията, както и самата конзола, на която е монтиран. Това е така направено, че под него и под средния подлакътник има наистина огромни ниши за поставяне на всевъзможни предмети, дори покупки. Декорираното в синьо табло е в унисон с екстериора. Моделът използва нова система за амбиентно осветление, която фино осветява централната конзола и селектора. Пътниците могат да избират между шест цвята – бял, сив, бронзов, червен, зелен и син.

Централният дисплей е 7-инчов, а новата инфотейнмънт система дава информация за локации на най-близките зарядни станции, нивото на заряд и километрите, които автомобилът може да измине, преди да се наложи да бъде свързан към контакта. Седалките осигуряват много добра опора. Това, което не ми харесва, са многото на брой бутони. Да, те дават по-бърз и лесен достъп, но пък не са толкова модерни. Въпрос на вкус. Трябва да кажа, че за този тип автомобил тъмният интериор не подхожда и малко повече цвят би го „отворило” повече.

Ина Георгиева

И докато аз карах на +30⁰С, логичният въпрос е: какво се случва през зимата? Пряко наблюдения нямам, но KIA има решение на този казус под формата на термопомпа. Вместо да използва електричество от батерията и топлинния елемент, за да подгрява интериора, системата използва остатъчна топлина от други компоненти в автомобила, за да подава топлинна енергия към отоплителната система – реално топлината се рециклира. Резултатът от това е, че отоплителната система черпи по-малко или никаква енергия от батерията. Така тя има по-голям капацитет за задвижване на автомобила. Казано накратко: така се увеличава пробегът.

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

Тест на корейското министерство на околната среда показва, че KIA e-Niro, при включена климатична система и външна температура -7⁰С, постига 90% от заводския пробег, установен при 26 градуса. Пробегът на конкурентите спада с 18 до 43%, казва прессъобщението на Kia.

Vesti.bg

Както казах в началото, e-Niro идва с пълен технологичен набор, като в това число се включват предупредителна система с асистент за избягване на сблъсък, интелигентен автопилот с функция за тръгване и спиране и система за следене на пътната лента. Последната е технология за автономно управление от ниво 2, която следи трафика пред автомобила. Системата управлява ускорението, спирането и кормилното управление в зависимост от наличните отпред автомобили, използвайки външни сензори, за да запази безопасна дистанция. Lane Following Assist работи в диапазона от 0 до 130 км/ч.

Vesti.bg

Ако още си мислите, че електромобилите все още са малки коли, с които няма да може да идете до МОЛ-а и да се върнете у дома, значи коронавирус изолацията ви се е отразила много по-лошо от средното за нацията. Аз отидох до Пловдив и се върнах обратно в София с още двама човека. Минах 358 и ми останаха още 107 км пробег. Всичко това с достатъчно място да возя още четирима човека с мен, като багажникът с обем 451 л (при Kona EV той е 332, а при Niro PHEV – 324 заради монтираната в багажника батерия) е повече от достатъчен да натоварите каквото ви душа иска.

Vesti.bg

Проблемът на електромобилите в България се крие в цената им, защото тук субсидия и данъчни облекчения са извън дневния ред на хората, взимащи решения в тази страна. Затова цената от 86 960 лв. за ниво Comfort (94 950 струва топ изпълнението Limited) изглежда висока. Но веднага мога да ви посоча стартовата цена на Peugeot e-208 (62 923), с което няма да минете 300 км и да натоварите толкова хора и багаж. Идеята на това сравнение е, че е-Niro е истински семеен автомобил, предлагащ голям вътрешен обем и наистина сериозен електрически пробег.

KIA

Технически характеристики:

KIA e-Niro 150 kW

Размери

Дължина, мм: 4375

Широчина, мм: 1805

Височина, мм: 1570

Междуосие, мм: 2700

Собствено тегло, кг: 1791

Мотор

Тип: ел. двигател на променлив ток

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 204 при 3800-8000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 395 при 0-3600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 167

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, kWh/100 км: 15,9

Вредни емисии СО2, г/км: 0

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 81 990

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили тест драйв KIA NIRO EV KIA e-Niro KIA