Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

,
Volvo S60 тест драйв

Vesti.bg

Д ните от седмицата са седем, има седем смъртни гряха и седем ноти. 7 е центърът на човечеството и връзката му със Създателя, 7 е символ на сплотеност и се смята за добър знак за отношенията в семейството.

В християнството Бог е представян като седмия от шестте лъча на Сътворението.

В будизма седем е числото на възход, в Китай числото 7 е смятано за късметлийско, защото звучи подобно на китайските думи за "зараждане" и "живот".

За Volvo числото 7 е символ на възход, тъй като S60 е седмият нов модел на марката от 2014 г., оформяйки най-всеобхватната гама на шведския производител от създаването му. S60 отново развява в огледалата за обратно виждане светлините, наречени „Чука на Тор”, който Крис Хемсуърт размахва в няколко появи в „Тор” и „Отмъстителите”, раздавайки правосъдие в Седемте кралства, които трябва да пази след смъртта на баща си, Один.

Vesti.bg

В случая този седми нов модел е още едно потвърждение, че Volvo е компания, която задава посоки, а не ги следва. Първо бе гръмкото заявление, че след 2020 г. в нов автомобил на Volvo няма да настъпи смъртен случай. А чрез S60 виждаме реалното измерение на обещанието, дадено през 2017 г., когато Volvo заяви, че всички нови модели на компанията ще бъдат електрифицирани (в този случай версия с 390 к.с. мощност). Това е свързано и с дългосрочните планове за бъдеще отвъд традиционния двигател с вътрешно горене. Защото S60 не само идва с електрифицирана версия, но той НЕ предлага дизелов двигател.

Vesti.bg

Макар и да не го заявява открито, Volvo иска да стои на равна нога с германските законодатели. Мнозина са се опитвали, но малцина (ако не и никой) са успявали. В това число влизат различни модели на Laxus, Infiniti и Jaguar. S60 също няма как да бие продажбите на Серия 3, а да предизвикаш BMW в собствената му играе е дързък ход. Но, макар да не предлага прословутото динамично управление на „тройката“, произлизащо в не малка степен и от задното предаване, Volvo S60 също разполага с цял технологичен арсенал, с който да накара по-различните клиенти да изпратят парите си не към Мюнхен, Щутгарт или Инголщат.

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

В класа S60 е нещо свежо и вълнуващо, нещо, което веднага искаш да притежаваш, но все пак третото поколение на модела изглежда повече от познато. Интересното е, че S60, който има за цел да свали хора от кросоувърите, е построен на същата Scalable Product Architecture, за която бяха инвестирани около 11 млрд. евро и на която са качени всички SUV (и не само) модели на Volvo.

Vesti.bg

Що касае дизайна, S60 определено може да се похвали със супер атрактивна визия, особено в изпълнение R-Design. Дизайнерите са сближили максимално границите между спортното и елегантното излъчване. Най-откроима е задницата с тези стопове, които при S90 лично аз намирам за силно поляризиращи, на тук те са по-спортни, по-компактни и по-тънки, което ми допада.

Но силуетът е това, което най-силно ме привлича във визията на S60, заради който спокойно мога да заявя, че това е най-добре изглеждащият модел на марката.

Рeugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)

Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport

Тук ще отбележа още един любопитен факт, а именно това, че S60 е първият модел на Volvo, произведен в САЩ. Аз лично не бих определил това като нещо положително в настоящия политически момент, но по-големите ми притеснения бяха свързани с качеството на изработка на интериора най-вече, който аз обожавам при Volvo. Изпариха се след тези около 500 км, които направих.

Vesti.bg

Интериорът е този, който истински ме пленява във всеки един нов модел на Volvo. Той е страхотен. Светъл като скандинавска всекидневна, също толкова безопасен.

Линиите са супер изчистени, елитарни дори. Volvo бе сред лидерите, които наложиха отстраняването на физическите бутони в интериора. Това изисква отклоняване на вниманието при боравене със системата Sensus по време на път, но вече й свикнах.

Vesti.bg

Седалките са една от основните характеристики на интериора. Те са изключително анатомични, мога да ги определя дори като красиви. Не знам кой беше седял преди мен на шофьорското място, но регулирах единствено седалката по дължина и потеглих. Повече с настройките не съм си играл и ще заявя съвсем спокойно, че в по-удобна шофьорска седалка скоро не съм сядал. На тях има задължителният шведски флаг, а върху предпазните колани е щамповано „since 1959“, годината, в която Volvo за пръв път ги вкарва в серийно производство.

Именно тези дребни детайли са нещото, което на мен ми прави впечатление, когато сравнявам луксозни автомобили, тъй като всеки един не прави компромис с качеството на изработка. Но въртящият се старт-стоп бутон, въртящият се контролер за режимите на управление, чистачките (с вградени дюзи за течност), меките на допир материали за облицовка на вратите, таблото и централния тунел (като дори във вътрешната страната на джобовете във вратите има облицовка), липсата на всякакво поскърцване, макар че във вратите имах две бутилки за вода. Това на мен ми прави впечатление, голямо.

Vesti.bg

Същото се отнася и за пътното поведение на S60. Със сигурност колата не е толкова забавна за каране, колкото е Серия 3, но без да се замислям ще кажа, че това е най-добре стоящото на пътя Volvo (а съм карал почти всичко на марката). Мога да го кажа и по друг начин: поредният стереотип, който S60 чупи, тъй като доставя удоволствие при шофиране, нещо, което би се харесало на по-младата част от потенциалните клиенти на марката. В изпълнение R-Design моделът е снижен с 15 мм, което го прави по-стабилен, но и по-твърдичък. Може да стане още по-корав, ако „скочите“ на Polestar.

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Тестваме най-продавания модел на Renault

Както вече казах, S60 не предлага дизелово задвижване, но предлага хибрид. Моята тестова кола бе с конвенционален 2,0-литров бензинов мотор с 250 к.с. и 350 Нм, задвижващи предната ос (има и AWD версия) посредством 8-степенен автоматик.

Определих возията като много „мазна“, при което жена ми ме попита какво значи това. Не успях да й обясня, но тук ще я определя така: комфортна, но същевременно стегната и много балансирана, с директна връзка на волана с пътя.

Впечатли ме и разходът на гориво. При по-лежерно шофиране постигнах около 7,5 л/100 км през първите 250 км, а през останалата част от маршрута натиснах малко повече, за да видя на борд компютъра разход от около или малко над 8,0 л/100 км.

Vesti.bg

Ако трябва да се доверим на много анализатори, самостоятелното шофиране щяло бързо да излезе от мода. Аз лично не смятам така, но автомобилните компании работят усилено в посока на автономното шофиране. Затова и в S60 са посети нужните семена за автономия чрез няколко камери и радари, чиято работа (и на още доста други системи) е обединена под името Pilot Assist. На практика това е автономен круиз контрол, който завива, ускорява и намалява в трафика или на магистралата. Все още се налага да слагаш ръцете си върху волана през определен период от време, но тези системи не ми доставят удоволствие.

Такова обаче ми гарантира Harman Kardon Premium Sound с 14-те си високоговорителя и 600W (срещу 1643 лв.), обирайки малко по-високия шум от търкалянето на колелата по асфалта.

Vesti.bg

Volvo S60 не е нито по-бърз, нито по-мощен, нито по-луксозен от немските си конкуренти, той просто стои в златната среда. Изглежда изключително добре, стои много добре на пътя (въпреки предното предаване), комфортен е и предлага много технологии. Ако обичате да извличате най-чистата форма на удоволствие от шофирането, то може би трябва да се насочите към BMW или Alfa, но ако това не е приоритет, както и не е за повечето клиенти, то Volvo S60 ще задоволи всичките ви изисквания.

Технически характеристики:

Volvo S60 T5 R-Design

Размери

Дължина, мм: 4761

Широчина, мм: 1850

Височина, мм: 1431

Междуосие, мм: 2872

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с.: 250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 350 при 1800-4800

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,5

Среден разход, л/100 км: 6,6

Вредни емисии СО2, г/км: 152

Базова цена на версията, лв. с ДДС: 89 578

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Волво S60 Волво Volvo Volvo S60