Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

,
BMW Z4 M40i тест драйв

BMW България

Т ази кола е нова и няма абсолютно нищо общо с предшественика си. Освен един дребен детайл. Когато преди 10-ина години BMW представи второто поколение на Z4, то вече беше с твърд сгъваем покрив (за щастие новият модел разчита на мек). Но любопитното тогава бе, че баварците решиха да направят нещо артистично. Наеха огромно хале в Лос Анджелис и двама режисьори, които да направят рекламен филм.

Върху пода на халето, който е почти с размерите на футболно игрище, бе разлято огромно количество боя. В самия автомобил бяха монтирани резервоари с още боя, които се контролираха от режисьорите. Задачата на водача бе да се забавлява, а Z4 да рисува.

Именно този артистизъм, заложен в ДНК-то на Z4 ме привлече, за да го избера за един чудесен ден през прохода „Петрохан”. Пътят там не е покрит с боя, нито моят автомобил е оборудван с резервоари с боя, но когато десният ти крак натежи, задницата на Z4 почва да танцува и да рисува върху асфалта.

 Z4 начело на баварската М & M Performance гама.

BMW България

Z4 начело на баварската М & M Performance гама.

Това, наред с още няколко други факта ме накара да взема ключовете за този Z4 M40i (което не е баш истински М) от цяла шепа с ключове, сред които имаше такъв за 625 к.с. и няколко по 500+ к.с. Това се случи по време на организиран тест драйв на M и M Performance гамата на баварците, но аз съм си скромен човек и заложих на „само” 340 к.с., но какви!

BMW България

За съществуването на тази машина трябва да благодарим на Toyota. Японците искаха нова Supra, но нямаха платформата. От своя страна BMW не мислеше, че търсенето на роудстъри е такова, че да оправдае финансово създаването на нов модел. Затова споделянето реши проблемите и на двата производителя.

Z4 е кардинално променен. В действителност той няма нищо общо със стария модел. Със своя мек сгъваем покрив и редови шестак се цели към еталона Porsche 718, който е уязвим, след като изостави своя редови шестак.

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Тестваме аргументите за пазарен успех на Renault Kadjar

Колко и дали някой въобще ще замени Porsche за BMW – това за мен няма никакво значение. От значение е, че този Z4 M40i е една спортна машина, изповядваща философия от доброто старо време. Първо размерите, те са такива, че да гарантират стабилност, ако решите да въртите обиколки на някоя писта. Междуосието е скъсено с цели 26 мм (макар дължината да е увеличена с 85 мм в областта на надвесите), което е гаранция за гъвкавост. Широчината е нараснала с цели 74 мм (нараснала е и следата отпред и отзад), което пък дава сцепление. Самото купе е много по кораво спрямо това на стария Z4, освен това е и по-леко, макар 1600 кг да е много далеч от понятието „леко”.

BMW България

Не бих го нарекъл красив, но със сигурност от Z4 лъха агресия, нахалство, тръпка. Някои от линиите завършват по нестандартен начин в задницата, но това също допринася за арогантното излъчване на модела. Сигурно е, че Z4 изпъква в тълпата, а което е по-важно – предлага на водача уникално изживяване, което почти вече липсва на пазара. Комбинацията между новия дизайн на радиаторната решетка и острите линии на предния капак го превръщат в автомобил, който може да изрази себе си чрез заявлението: „Аз съм различен”. Проблемът е в тази обемиста задница, която играе аеродинамична роля, но въпреки това разваля силуета. Другата причина за нея се крие във факта, че багажникът е с цели 50% по-голям от този на предходното поколение Z4.

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

Традиционният дълъг преден капак и късата задница са на лице, но целият кокпит е преместен напред, като така водачът и пътникът до него седят по средата на колата, е на върху задната й ос. Следователно шофьорската позиция леко напомня за тази в кола с различна конфигурация, а именно централно разположен отзад двигател, а не монтиран надлъжно отпред 6-цилиндров редови шестак.

Това е по-лек автомобил, с по-късо междуосие, а водачът седи по-близо до средата на колата, затова и усещането е като в автомобил с централно разположен мотор.

BMW България

Шест цилиндъра. Споменавам ги няколко пъти, защото Porsche реши да заложи на четири (каквито има в другите модификации на Z4), но М40i се развърта до 7000 об./мин и всички чувства – дърпането и звукът – карат сетивата ти да се напрягат от удоволствие.

А насладата, която носи самият мотор се допълва и от отличното шаси. Сцеплението е огромно, а окачването бди за ненужни отклонения на купето. Предното окачване, за разлика от други BMW-та, е закрепено за специална алуминиева подрама за прецизност. Нещо повече, гумите на М40i идват от М4. Спирачките му също са от М-дивизията.

Peugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Кормилното управление е на същото високо ниво и насочва автомобила супер прецизно през завоите в прохода. Задницата вече не е толкова непослушна, както преди, като е-диференциала работи яко, за да задържи Z4 на ръба на сцеплението на изхода от завоя.

За разлика от М2, Z4 M40i разчита на адаптивни амортисьори, които леко омекотяват (не казвам, че е мека) возията на прав път. Но истината е, че силните черни на колата изпъкват именно в завоите и режим Sport.

BMW България

От интериора лъха технологична хладина. Да, лесно свиквате с всичко вътре и това си е в реда на нещата. Проблемът идва от това, че изпипаният интериор не носи тръпка, защото няма хъс. Силна черта тук са седалките, които не са взети от Серия 3 например, а са специално направени за Z4. Целта е била да обгръщат още по-плътно тялото ти.

Иначе, подобно на Серия 8, останалата част от интериора е почти идентична с другите модели на баварците, с което Z4 не може да изпъкне като един различен спортист.

Това ще рече, че iDrive, дигиталното приборно табло и контролерите на климатичната система са „версия 7.0”, точна като в другите модели на BMW от тази година (X5, 8 Series, Z4, 3 Series) и насетне. Но това не е лошо, в никой случай, интуитивното боравене с тях наистина е на висота. Но защо не направиха оборотомера кръгъл?

BMW България

„The ultimate driving machine” може и да е слоган от миналото, но новото Z4 M40i е доказателство, че баварците не са забравили от къде тръгнаха. А ако задържите пръста си върху бутона за отваряне на покрива за 15 секунди (но при вдигнати странични стъкла и ветробран отзад), ще се насладите на истински силни емоции зад волана на М40i. Стига да може да си позволите тези 123 000 лв. с ДДС начална цена за модела.

Технически характеристики:

BMW Z4 M40i

Размери

Дължина, мм: 4324

Широчина, мм: 1609

Височина, мм: 1304

Междуосие, мм: 2470

Собствено тегло, кг: 1610

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 5000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1600-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,5

Среден разход, л/100 км: 8,4

Вредни емисии СО2, г/км: 191-193

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 122 900

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв BMW Z4 M40i BMW Z4 BMW