В секи производител има своите решения, целящи да оптимизират възможния пробег на електромобила. В случая на Kia това е топлинна помпа, чийто принцип на работа е много прост: вместо да използва електричество от батерията и топлинния елемент, за да подгрява интериора, системата използва остатъчна топлина от други компоненти в автомобила, за да подава топлинна енергия към отоплителната система – реално топлината се рециклира. Резултатът от това е, че отоплителната система черпи по-малко или никаква енергия от батерията. Така тя има по-голям капацитет за задвижване на автомобила. Казано накратко: така се увеличава пробегът.
Италиански шик на ток: новият Fiat 500
Остатъчната топлина се използва за изпаряване на охлаждащата течност на топлинната помпа. Компресорът на помпата отвежда газообразния охладител в кендензатор, където охладителят отново придобива течна форма. Отделената при този процес топлинна енергия се използва за подгряване на интериора.
Докато системата от 2014 г. използва остатъчната топлина от електрическия мотор, DC зарядното и инвертора, настоящото поколение на системата може да използва също и топлинната енергия от пакета батерии и бордовото AC зарядно. Тези допълнителни източници на енергия увеличават потенциала на помпата за отделяне на повече топлина.
И автопаркът на Великобритания ще минава на ток
За да се придобие представа за ефективността на тази системи, Kia-Hyundai представят тест на Норвежката автомобилна асоциация (NAF), която тества 20 електромобила в топло и студено време. Един от тестовете измерва отклонението на пробега от заводските параметри в студено време. Hyundai Kona Electric постига 405 км в изпитанието, което представлява 91% от заводския (WLTP) пробег от 449 км, измерен при 23 градуса. Но не се споменават точните температури по време на норвежкия тест.
Друг тест на корейското министерство на околната среда показва, че Kona и Kia e-Niro, при включени климатични системи и външна температура -7⁰С, постигат 90% от заводския пробег, установен при 26 градуса. Пробегът на конкурентите спада с 18 до 43%, казва прессъобщението на Kia.
И Гърция ще електрифицира автопарка си, дава данъчни облекчения
Според плана „Strategy 2025”, Hyundai Motor цели да продава по 670 000 електромобила и FCEV (автомобили с горивни клетки) годишно, като влезе в Топ 3 производител на е-коли до 2025 г. Стратегията на Kia, наречена „Plan S”, предвижва въвеждането на 11 електромобила за същия период.
Комби, повишена проходимост и огромен обем: това е Octavia Scout