П ериодично излизат новини за рекордьори, навъртели по 1-2 милиона километра. И те винаги привличат вниманието на публиката, тъй като са неоспорим факт за надеждността на даден модел и марка. Точно такава бе и новината от 2016 г., когато Виктор Шепард получи ключовете за чисто нова Toyota Tundra. В замяна той върна стария си автомобил, с който бе навъртял над 1 милион мили. Това той прави само за 9 години (между 2007 и 2016 г.). За целия период неговата Tundra посещава сервизите 117 пъти.
Същият модел заминава за завода на Toyota в Сан Антонио, където е била подложена на щателно изучаване от инженерите на компанията.
И сега главният инженер Майк Суиърс, който следи развойните програми на Tundra, Tacoma, Sequoia и 4Runner, разказва за научените уроци от този силно експлоатиран модел. А те са в основата на създаването на напълно новата Toyota Tundra.
Както въпросният пикап на 1 млн. мили не е обикновен пикап, така и собственикът му Виктор Шепард не е обикновен шофьор. При височина от 1,95 м и тегло над 190 кг, Шепард е със структурата на защитник от NFL. Това, естествено, поставя въпросителни за състоянието на шофьорската седалка, но Суиърс открива, че тя е в отлично състояние. Не само че рамката не е огъната, а пяната неизносена, но самата седалка, както и целият автомобил, показва само леко износване.
В действителност само товарният леген показва, че е бил подложен на сериозно изпитание през годините. Шепард експлоатира пикапа 9 години, превозвайки тежко работно оборудване. Затова Суиърс отделя специално внимание именно на товарния леген на новото поколение на Tundra. Той сменя меката стомана с композитен материал – по-лек, по-здрав и по-малко корозивен. Тогава започват тестовете, а екипът му се развихря.
“Защо не направим като в рекламите,” пита екипа си. „Хвърлете някоя и друга тухла, може бу хвърлете празна кутия за инструменти.”
Екипът му отива по-далеч – хвърля в легена дори стар V8 двигател. Композитният леген издържа без вдлъбнатина.
Нова е концепцията и на шасито. Предишните модели разчитаха на рама, която се разширяваше в центъра и се стесняваше към легена, но новото поколение залага на продълговата, стъпаловидна рама. Тя дава по-широка опора за легена, позволявайки по-равномерно разпределение на теглото.
Напълно нови са седалките на модела, под които са позиционирани отделения за съхранение. Клиентите могат да избират между 12,3-инчово приборно табло или комбинирано табло с 4,1-инчов екран. Екранът на централната конзола може да е 8- или 14-инчов.
Новото поколение на Tundra разчита на ¼ по-широка задвижваща верига спрямо предишните модели. Това налага всичко друго също да се уголеми. Резултатът е постигане на сеизмичните 793 Нм въртящ момент и капацитет за теглене на до 3,6 тона прикачен товар, което е увеличение със 17,6% спрямо предходното поколение.