В ече е септември и сме близо до края на лятото. А за наближаващата зима слушаме какво ли не и доста хора са много наплашени заради газа, инфлацията, цените...
Въобще енергийният казус, който притисна Европа до стената. Това не е извод от изминаващата седмица, но бе фокусът и в нея.
Някои страни вземат мерки, които касаят мобилността и транспорта. Германия удължи месечната карта за обществения транспорт - тя струва едва 9 евро и вече пожъна успех. Доста хора оставиха колите, така намаля и трафикът, отчетоха в страната.
Испания взе пример и въведе дори безплатни билети за пътувания на близки и средни разстояния. Някои семейства изразиха задоволство - мярката ще намали разходите им.
Италианските власти решиха да удължат до началото на октомври отпусканата субсидия от около 30 евроцента за горивата по бензиностанциите в страната. Намалението важи за бензин, дизел и втечнен газ и остава в сила до 5 октомври.
Opel празнува 160 години, откакто Адам Опел основава компанията си в Рюселсхайм и започва да прави шевни машини.
А Skoda показа загатнатата по-рано през годината концепция Vision 7S, която разкрива новата идентичност на марката и ускорява електрификацията й.
Това е един от трите EV модела на марката, които трябва да се появят на пазара до 2026 г.
Skoda ще инвестира $5,6 млрд. за ускоряване на прехода си към електрическа мобилност, плюс $700 млн. за дигитализация. Тези пари ще бъдат похарчени през следващите пет години. Чехите се надяват да постигнат 70% дял на електромобилите от общите продажби до 2030 г.
Ariel пък ни зарадва, като обяви своя Hipercar. Автомобилът все още е прототип, като фирмата планира да достави първите клиентски автомобили до две години.
А звездното дуо Ducati и Lamborghini отново обедини усилия и се завърна с нещо ново. Резултатът е Ducati Streetfighter V4 Lamborghini, вдъхновен от Huracan STO. Той ще бъде произведен в същия лимитиран тираж като Diavel 1260, а именно 630 бройки.
На 1 септември официално в длъжност встъпи Оливер Блуме, новият шеф на Volkswagen Group - на мястото на освободения Херберт Дийс. Той веднага се сблъска с големия проблем, заради който до голяма степен се случи раздялата с предшественика му - софтуерът за луксозните електромобили в групата.
За финал - карахме новото (трето) поколение Honda HR-V. Хибрид, който “гали” бензина, освен че е добър в още много неща. Първото качество е ключово във времена като днешните.