Honda HR-V - хибридът, пръв приятел на всеки джоб (тест драйв)

Зареждащо е да гледаш таблото и да виждаш как в тежък градски трафик разходът пада, а не се вдига

,
Honda HRV

, CarMarket.bg

Honda HR-V

В дните, преди да взема за “дълъг уикенд” новия Honda HR-V за тест, си мислех за неговите двама предшественици.

Най-вече за първия, защото беше много характерен, много различен от всички останали на пазара. Познавам хора, които го притежаваха. Подиграваха им се заради външния му вид. Бил правен с “теслата” (хайде, добре - със самурайски меч).

Пиперливите шеги обаче секваха, когато дойдеше реч за здравина, надеждност, практичност и функционалност. Че предлагаше и двойно предаване.

След това Honda коренно промени дизайна на наследника. Не и изредените по-горе качества, поне повечето. За да дойде сега третата генерация. По отношение на екстериора, тя също е много различна.

 STOP&GO: Honda HR-V хем не се натрапва прекалено, хем има достатъчно модерен външен вид, който внушава увереност.

CarMarket.bg

STOP&GO: Honda HR-V хем не се натрапва прекалено, хем има достатъчно модерен външен вид, който внушава увереност.

Така, напълно логично, започваме от дизайна. Бих го определил като балансиран. Не толкова традиционен като на второто поколение спрямо времето си, намерено е добро сечение между модерното и традицията, следвайки стилистиката на Honda.

Има линия, която свързва предните и задни светлини, които са в общ “блок”. Най-забележителна отпред е решетката, която внушава респект с емблемата по средата, а бронята се връзва добре.

Като гледаш автомобила в “лице” си мислиш, че е по-голям, отколкото е в действителност. Човек си дава сметка за това, когато седне вътре.

CarMarket.bg

Но преди това - ръкохватките за задните врати са “качени” на прозорците, което не е просто прищявка, ефект. Така бе и при предшественика.

Вече сме вътре. Шофьорското място дава висока позиция и това е положително. Както може да се очаква, по средата на таблото е поставен екран (реално таблет) за информационно-развлекателната система.

Прави впечатление, че като за модерен автомобил има доста отделения за вещи, не само отпред. И нещо, без което една кола днес е немислима - налице са четири порта за USB - по един за всяко място.

 STOP&GO: Екранът е 9-инчов, като отговаря и за навигацията, освен за всичко останало. Налични са Apple Car Play и Android.

CarMarket.bg

STOP&GO: Екранът е 9-инчов, като отговаря и за навигацията, освен за всичко останало. Налични са Apple Car Play и Android.

А нещото, което прави най-добро впечатление в летните жеги, е двойната функция на отворите на климатроника. Можете да ги настроите така, че струята да не е насочена пряко към вас и въпреки това да охлажда.

Отзад има много място и е комфортно. Багажникът е малък - с над 150 л "надолу" спрямо този на предшественика (сега е 320 л.), заради хибридната система. Но ако се нуждаете от повече място, можете да разчитате на гъвкавата и лесна за боравене система на Honda за седалките, образуващи общ под.

Който не е запознат, може да види в галерията ни какви са възможностите в това отношение.

 STOP&GO: Така изглежда подът, когато задните седалки са свалени. Това става буквално за секунди и с две движения.

CarMarket.bg

STOP&GO: Така изглежда подът, когато задните седалки са свалени. Това става буквално за секунди и с две движения.

Финално в този “раздел” - заедно с първите впечатления от екстериора, интериорът дава усещане за високо качество, за практичност. Типично по японски. Така запознанството с този автомобил става бързо.

Което не пречи азиатецът все пак последен да има думата с някои изненади. Те са две - и двете приятни.

За никого не е тайна кои са двата най-важни въпроса за българина когато си купува или просто интересува от автомобил - колко харчи и колко вдига. Най-общо казано (и с чувство за хумор), разбира се - хората разпитват и други неща. Що се касае до второто, то никак не е важно за HR-V като типаж. Достатъчно "вдига".

 STOP&GO: Функциите на климатика, която избирате - струята може да духа във вас (не е препоръчително), но може и да води встрани, като в същото време охлажда (или топли през зимата).

CarMarket.bg

STOP&GO: Функциите на климатика, която избирате - струята може да духа във вас (не е препоръчително), но може и да води встрани, като в същото време охлажда (или топли през зимата).

Но първото е много важно - винаги, а още повече днес, предвид времената, в които живеем. Така стигаме до задвижването на кросоувъра. Той разчита на 1,5-литровия VTEC бензинов двигател на Honda, който работи по цикъла на Аткинсън, малка литиево-йонна батерия, електромотор, генератор, съединител и компактен модул (PCU), който управлява двата мотора.

Общата максимална мощност е 131 к.с., а само от ДВГ - 107 к.с. Максималният въртящ момент - 253 Нм при 4500 оборота.

Не е ли малко, пита ми приятел - 1,5, 131 “коня” … Ще видим.

 STOP&GO: Виждате какво сочи показанието за среден разход на гориво. А EV означава, че се движите сао на електрически режим.

CarMarket.bg

STOP&GO: Виждате какво сочи показанието за среден разход на гориво. А EV означава, че се движите сао на електрически режим.

Когато взех автомобила от шоурума на “Бултрако” на “Ботевградско шосе”, индикаторът за разхода показваше 5,4 л. Това е точно колкото казва Honda за комбинирано харчене по цикъла WLTP. Една скоба - HR-V е доста маневрен. Изненадващо, ако човек е неподготвен. На тръгване трябваше да се направи маневра между коли на малко разстояние и возилото се справи с много малко усилия.

Помагат, разбира се, парктрониците и камерата, която се включва на екрана отпред щом предавката е на R.

Минах през цяла София от “Ботевградско” - не по Околовръстното, а през центъра, до “Овча купел”. От 5,4 л разходът започна да пада. В градски условия задвижването е от батерията и електромотора. Това личи както от индикатора EV на таблото, така и от безшумната работа, която в първия момент може да ви накара да се ослушвате и чудите.

Когато енергията от батерията свърши, се включва ДВГ, който захранва генератора. Ясно е, че това е затворена система, която си върши работата без да разбирате как. Защото е безшумно, плавно и бързо. Щафетата се предава “по ноти”.

Карах HR-V в града - при тежък и лек трафик, по магистрала, по първостепенни и второстепенни пътища, по леко планинско трасе, на пек и дъжд, на фарове…

Той се управлява много приятно и първото впечатление за голямо купе, бързо изчезва. Воланът е директен и лек. Автомобилът не се накланя в завои и при по-резки маневри. Лесно се шофира и в завои, не само по права линия. Няма забележки към окачването, което се включва в описания по-горе “ансамбъл”. Балансирано е - както много неща в тази кола.

Сега за динамиката и за втората (почти) изненада. 10,6 сек. за ускорението от място до 100 км/ч не впечатляват, но обективността изисква да кажем, че шеметната бързина не е сред целите пред HR-V.

CarMarket.bg

Въпреки това, когато натиснете, било то на магистрала при изпреварване или за измъкване от някаква ситуация в града, че и в завоите, когато оборотите паднат, имате достатъчно тяга. Автомобилът издърпва много прилично - достатъчно бързо.

Когато натиснете обаче, се чува и шум, който не е от онези, които вдигат адреналина. Той идва всъщност от предавателната кутия e-CVT. Нищо ново. Причината е, че се използва фиксирана предавка. В миналото този тип решения от CVT водеха до мудност на даден автомобил, нещо, което не може да се каже за HR-V.

Но шумът… И точно когато си казваш “ама как е възможно още да не е решен този казус”, частично решение идва от… собствения опит. Освен ако някой преди това не ти е казал. Разковничето е в плавното и умерено боравене с педала на газта.

Приемаме, че ни потрябва ряз, натискаме, CVT отвръща шумно, но ако след това върнем леко газта и пак плавно продължим да ускоряваме, бучене няма, а пъргавината остава. Всичко е въпрос на навик.

Поиграх си с режимите - Eco, Normal и Sport, превключването за които става от централната конзола. Там е и бутонът за системата за подпомагане при по-рисковано спускане.

Няма особена разлика в тези режими по отношение на разхода. При спортния усещате повече мощ, но това почти не се отразява на горивото, не и в граници извън дадените от Honda данни.

Времето ми с този автомобил приключва отново с преход из цяла София - напълно преднамерено пак през центъра, този път в час пик. 4,9 л - толково сочеше показателят при комбиниран цикъл при описаните по-горе условия. Да, със спазване на правилата и ограниченията на скоростта.

CarMarket.bg

И бях много горд със себе си, но се оказа, че колеги журналисти са върнали автомобила и с по-добри постижения. Само на градско, например, малко над 3 на 100 средно. Колкото посочва Honda. Виж ти.

Значи HR-V е “честен” автомобил, а също така много приятен за управление и возене. Единственият му значим минус е, че се предлага само с този тип задвижване. Каквито и желания да имате, избор липсва. Но такава вече е политиката на Honda за Европа. А цената не е никак ниска.

Но за тази цена поне получавате високо качество, богато оборудване, приятни изненади и доста приятелско отношение към вашия джоб и банкова сметка. HR-V е подходящ, ако сте сингъл и искате нещо “по така”, а не кола от В или С сегмента. Подходящ е и за млади семейства, такива с едно дете…

Подходящ е, ако карате много - в града и извън града, а шофирането не е просто придвижване от точка до точка. Предразполагащо настроен от самото начало, той е честен с вас, типично по японски.

CarMarket.bg

Технически характеристики:

Honda HR-V e:HEV

Размери

Дължина, мм: 4340

Широчина, мм: 1866

Височина, мм: 1582

Междуосие, мм: 2610

Собствено тегло, кг: 1380-1401

Двигател

Тип: 4-цилиндров, по цикъла на Аткинсън

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 131 (общо) при 4500 - 5000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 253 (общо) при 4500-5000

Трансмисия: е-CVT, автоматична

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 170

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,6

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 122

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 61 990

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 66 990

Honda Honda HR-V Япония кросоувър хибрид хибридно задвижване CVT Тест драйв тест драйф