Електрическата „ракета” Ariel Hipercar дебютира с почти 1200 к.с.

Като опция ще се предлага газотурбинен двигател за удължаване на пробега

Пламен Георгиев,
Ariel Hypercar

, Ariel

Ariel Hypercar

NASA ще направи втори опит да изстреля „Артемис” към Луната на 3 септември, но Ariel успя да лансира своя Hipercar от първия опит. Автомобилът на снимките е все още прототип, като компанията планира да достави първите клиентки автомобили до две години.

За читателите, които се незапознати с името Ariel, ще споделим за модела Atom, с който Джеръми Кларксън има една от най-запомнящите се снимки за феновете на Джеза и Top Gear: Atom е изключително бърз и открит, заради което въздушната струя бе направила кожата на лицето на Кларксън като на шарпей.

Ariel

Ariel Hipercar ще е много, много по-бърз. Той ще се предлага с четири или две задвижващи колела, като съответно двете версии ще бъдат с четири или два електромотора. Топ изпълнението ще генерира мощност от 1197 к.с. (880 kW), докато тази с два електромотора ще е с 598 к.с. (440 kW). Въртящият момент на двете версии е съответно 1800 и 900 Нм.

Ariel твърди, че Hipercar ускорява до 96 км/ч (60 мили/ч) за 2 секунди, границата от 160 км/ч достига за 4,4 секунди. Компанията дори твърди, че със система за пренасочване на въртящия момент (torque vectoring), тези времена ще са още по-кратки.

Моделът е оборудван с 800-волтова батерия с капацитет 62 kWh от Cosworth, която ще предлага пробег до 240 км по WLTP. Но Ariel ще предлага (като опция) и газотурбинен двигател на Cosworth за удължаване на пробега. Той ще се развърта до 110 000 об./мин и ще предлага 35 kW мощност. Агрегатът ще генерира енергия, няма да задвижва директно колелата.

Ariel

Динамичните параметри се подпомагат от ниското тегло на модела. Той разчита на алуминиево шаси и карбоново купе, което се изразява в тегло от 1500 кг. На версията с четири електромотора, докато тази с два ще тежи 1400 кг.

Окачването ще е с двойни А-рамена и Bilstein амортисьори. Спирачките AP Racing са 6-бутални отпред и 4-бутални отзад. Водачът може сам да коригира нивата на генеративна енергия, тракшън контрол и разпределението на въртящия момент между колелата.

Hipercar идва от High-Performance Carbon Reduction, но името на серийния модел може да е различно. Производството ще се извършва в Англия, редом до Atom и Nomad, като компанията възнамерява цената да е под 1 млн. британски лири.

Ariel Hypercar Ariel Atom