С едмицата започнахме с разказ за фейслифта на X5, с който баварците изневеряват на себе си: предприемат много съществени промени, които само затвърждават твърдението от заглавието: Х5 е едновременно комфортен и забавен за шофиране.
BMW прави доста сериозно промени по модела, нещо, което не сме свикнали да виждаме. LCI при BMW се свързваше с дребни козметични промени, нов цвят и дизайн на джантите. Но сега не само се открояват видими разлики отвън, Х5 е драстично променен и в интериора, за да се впише в нови дизайнерски език за оформление на вътрешното пространство.
В края на седмицата пък бяхме на премиерата на фейслифта на VW Touareg, който идва с нови матрични фарове, светещо лого, много богато стандартно оборудване и завръщане на R под формата на плъг-ин хибрид с 462 к.с.
Най-после Skoda показа второто поколение на Kodiaq. Автомобилът залага на еволюционен дизайн, традиционното щедро вътрешно пространство, където откриваме повечето промени. Тук са залага на големите екрани, но без да се премахват изцяло физическите бутони. В областта на задвижването най-после имаме и плъг-ин хибридна опция.
С премиера се отличи и Nissan с радикалния концепт Hyper Urban, показващ посоката на развитие на марката.
Alfa Romeo ни зарадва с новината, че ще продължи да ползва своя 2,9-литрон V6 бензинов двигател и след юли 2025 г., когато в сила трябва да влезе екологичният стандарт Евро 7.
Предлагането на електромобили се увеличава стремглаво, а лоялността на клиентите спада, това очертава много трудни времена за производителите. S&P Global предвижда, че до 2026 г. на пазара ще има над 200 електрически модела. Другото предположение е, че предлагането на хибриди и EV ще се изравни през 2027 г., а предлагането на конвенционални автомобили и EV – през 2028-2029 г.
Манията на футболисти (и спортисти като цяло), рапъри, актьори и други известни личности по скъпите автомобили е добре известна. Флойд Мейуедър има над дузина, но други играят по-умно: гледат на колите като на инвестиция. Представихме ви класация на 10 суперавтомобила, които са наистина специални, произведени в лимитиран тираж, дори в единични бройки.
Подобен е и разказът за 5 велики машини, направени в един единствен екземпляр.
Ходовата част неизбежно се износва дори при внимателно шофиране на автомобила. Така стигаме до логичния въпрос: какво най-често се чупи в окачването. Правим един подробен анализ на компонентите на окачването и какво се случва с тях, когато се изповядва максимата „по-висока скорост, по-малко дупки“.
Няма да подминем и материала за правото да притежаваш автомобил в Сингапур, което за 10 години струва между $76 000 и $112 000.