Skoda Kodiaq показа по-луксозната страна на характера си

Второто поколение на модела е по-дълго, с повече технологии и лукс на борда, и с плъг-ин хибридно задвижване

Пламен Георгиев,
Skoda Kodiaq

Skoda

С лед дълга поредица от разкриващи снимки, снощи в Берлин най-после се състоя световната премиера на новото поколение на чешкия SUV. Автомобилът залага на еволюционен дизайн, традиционното щедро вътрешно пространство, където откриваме повечето промени. Тук са залага на големите екрани, но без да се премахват изцяло физическите бутони. В областта на задвижването най-после имаме и плъг-ин хибридна опция.

Започвайки с габаритите, Skoda е увеличила дължината на Kodiaq с 61 мм (до 4758 мм), без това да е засегнало междуосието, което си остава 2971 мм. Необичайното за ново поколение автомобил е, че широчината е намаляла с 18 мм (до 1864 мм), височината също е снижена със 17 мм (до 1659 мм).

Отвън промените са еволюционни, което е очаквано и не би следвало да търсим от Skoda революции. Отзад имаме светлинна лента през цялата широчината, каквато вече видяхме в братовчеда от Волфсбург. Отпред са монтирани второто поколение матрични LED фарове, които сега се с 50% повече елементи и гарантират 15% по-силна светлина. Тези фарове са стандартни за ниво на оборудване Sportline, като могат да бъдат допълнени с хоризонтална светлинна ивица през радиаторната решетка.

Skoda

Промените в интериора се забелязват моментално. Не говорим само за големия дисплей, защото има и други нови неща. Селекторът на трансмисията е изнесен на кормилната колона, за да има повече място между предните седалки. Има по-малко превключватели, тъй като на централната конзола са монтирани Smart Dials. Те приемат формата на три въртящи се превключвателя с 1,25-инчови дисплеи.

Skoda

Двата външни са предназначени за контрол на температурата на климатичната система и подгрев/вентилация на седалките, докато средният изпълнява четири различни функции: сила на аудио системата, скорост на вентилатора, насочване на въздушния поток и климатизация. Останалото се контролира от стандартния 10-инчов централен дисплей, опционалният е 13-инчов. Пред водача е разположено 10-инчово приборно табло, към което може да се добави и опционален Head-up дисплей с добавена реалност.

Skoda

Skoda няма конкуренти, когато стане дума за вътрешни обеми. Такъв е и този случай, тъй като Kodiaq предлага 910 литра обем на багажника (без да са сгънати задните облегалка), което е със 75 л повече от преди. Моделът се предлага и със 7-местна конфигурация, като тук обемът спада до 340 литра.

Skoda

Задвижването се осигурява от богата гама двигатели, нещо, което винаги сме свикнали да очакваме от Skoda. Започваме с 1,5 TSI с мека хибридна технология. Мощността е 150 к.с., като агрегатът може да изключва два от цилиндрите си, когато не са необходими Следващ е 2,0 TSI с 204 к.с. Тук задвижващи са четирите колела, докато при базовия бензинов модел – само предните. За феновете на дизела все още има решение, то е 2,0 TDI със 150 к.с. и FWD, или версия със 193 к.с. и AWD.

Голямата новост е плъг-ин хибридът с 1,5 TSI и електромотор с 204 к.с. Литиево-йонната батерия е с капацитет 25,7 kWh, който Skoda твърди, че е достатъчен за изминаване на до 100 км на ток.

Skoda Enyaq S&K Skoda Kodiaq RS