О тдавна Сингапур е страната, в която притежанието на автомобила излиза златно. За да кара човек автомобил, той трябва да участва в търг за спечелване на Certificate of Entitlement (COE), който му дава правото да притежава автомобил за 10 години. Тази процедура е въведена през 1990 г., за да се контролира броят на автомобилите.
Най-ниската цена на този сертификат е за автомобили от Категория А, т.е. с двигатели до 1,6 литра и мощност под 130 к.с. Цената му струва 104 000 сингапурски долара, което се равнява на $76 000 щатски долара.
За категория D (двигател над 1,6 литра и мощност над 130 к.с.), сертификатът струва $106 000. Категория “Open”, която не налага рестрикции, излиза на собственика си $112 000.
За бусове, ванове и мотоциклети също се плаща, като за последните цената е почти $8000.
Въпреки това желаещите да се сдобият със COE са били повече от квотите при последния кръг. И тук нещо доста интересно. Макар Сингапур да е една от най-богатите азиатски държави, средният доход на жителите е в размер на $51 200 годишно.
Малката държава държи броя на автомобилите по пътищата до към 950 000. През 2020 г., когато избухва пандемията, хората не шофират много, затова и цената на COE пада до $21 904).
Сметката показва, че купуването, притежанието и шофирането на обикновена Toyota Camry Hybrid в Сингапур излиза $183 000. Подобна цена е извън възможностите на повечето хора от 5,5-милионното население.