Alfa Romeo ще продължи да ползва своя 2,9-литрон V6 бензинов двигател и след юли 2025 г., когато в сила трябва да влезе екологичният стандарт Евро 7.
Наскоро босът Жан-Филих Импарато потвърди, че италианската компания планира да използва битурбо двигателя и в бъдеще, макар да не разкри в кои модели.
Запитам дали заетият от Ferrari двигател ще бъде използван в бъдещи модели, Импарато отговори: „Отговорът е да, тъй като очаквам резултатът от Евро 7 [предложенията] тази година.”
Когато Euro 7 бе предложен, няколко марки пенсионираха определени двигатели и дори модели, опасявайки се от високите разходи за привеждането им към еко стандарта.
Volkswagen намекна, че ще се откаже от Polo, Skoda дублира с опасност от пенсиониране на два модела и дори затваряне на завод. Ford направо спря производството на Fiesta като пряк резултат от прекалено малкия марж на печалбата в битката между ефикасност и размер.
Сега обаче ЕС даде отбой и Евро 7 вероятно няма да се приеме с първоначално предвидените в него стриктни разпоредби за намаляване на вредните емисии. Испанското председателство на Парламента излезе с предложение, според което нивата на вредните емисии за леките автомобили и вановете да останат същите от Евро 6, което вече е повече от положителен изход на компаниите. Предстои гласуване на това предложение, но всички признаци навеждат на мисълта, че то ще мине през европейските органи.
Трябва да кажем, че на първоначалния план за Евро 7 се противопоставиха 8 държави, сред които бе и България.
Иначе съвсем наскоро видяхме приложението на въпросния V6, но с в малко по-различна версия на 2,9-литровия мотор в Giulia и Stelvio Quadrifoglio. С увеличен до 3,0 литра работен обем, този двигател бе монтиран в суперавтомобила 33 Stradale.