Седмицата: Maserati разкри GranTurismo, Audi се сбогува с икона, Mercedes обнови A-Class

Тествахме променения Volkswagen T-Roc, който спори за титлата най-продаван автомобил в Европа за годината

,
колаж обзор 9 октомври 2022

CarMarket.bg

В очакване на изложението в Париж изпращаме седмица, в която имаше от всичко по малко. Някои премиери, обновени модели, новини за офанзиви на азиатски марки (и френски), изпращане на емблематични коли и двигатели…

Започваме от фейслифта на Mercedes A и B-Class, като този на по-малкия модел ни привлече повече, най-вече заради намесата на AMG в два варианта.

А като цяло - по средата на жизнения цикъл на автомобила, който може скоро да бъде изпратен с почести, са обновени и хечбекът, и седанът.

Като стана дума за бъдещо сбогуване, точно това се случва с 5,2-литровия атмосферен V10 двигател на Audi. R8 Coupе V10 GT RWD е специална версия от 333 бройки с този мотор. Всеки един автомобил ще носи поредния номер с табелка по средата на скоростния си лост.

Оставаме в групата на VW с теста, който направихме на Volkswagen T-Roc, компактният SUV, оглавил класацията по продажби в Европа в два поредни месеца това лято.

Ако не сте чели теста и ви вълнува VW и (или) този тип автомобили, не го пропускайте.

Със сигурност най-вълнуващата премиера на седмицата бе на Maserati GranTurismo. Купето разчита на новия двигател V6 Nettuno, предлаган в две версии: в Modena този 3,0-литров агрегат генерира 490 к.с., докато в Trofeo тя скача до 550 к.с.

Имаме и изцяло електрическия Folgore с 3 електромотора със системна мощност 762 к.с.

Като стана дума за Париж, Renault загатна как ще изглежда бъдещия прероден електрически кросоувър 4, като и обяви планове за ел. офанзива до 2025 г. с цели три нови е-модела.

Цяла офанзива обяви и китайският електрически стартъп Nio, който ще лансира новата си марка за бюджетни електромобили в Европа няколко месеца, след като тя бъде стартирана в Китай през 2024 г.

В Nio бяха категорични още през 2021 г., че ще създадат бюджетен суббрунд, връзката с който ще бъде като при Volkswagen и Audi, Toyota и Lexus.

И приключваме с Ford, който затвори една страница, в която почете емблематични победи на “Льо Ман”. Направи го с третото издание на Heritage Edition и то се нарича GT LM - в чест на триумфа през 2016 г. Ще бъдат произведени 20 броя от този красавец с 660 к.с.

Nio ES8 Ford Audi Maserati GranTourismo Folgore Volkswagen T-Roc R Mercedes A-Class обзор на седмицата