С лед като преди 12 години бе представен Audi R8 GT, сега Audi Sport GmbH лансира второ специално изпълнение на своя топ спортен автомобил. Audi R8 Coupе V10 GT RWD разчита на 5,2-литров атмосферен V10 двигател, за който това са последните дни в моторната палитра на Audi.
Колкото и да е тъжно, но този прекрасен агрегат отива в историята. В сравнение с 570-те „коня” на агрегата, за специалния модел със задно предаване Audi Sport GmbH е увеличил динамичните му параметри. Това означава 620 к.с. и 565 Нм от 6400 до 7000 об./мин. Резултатът е, че новият R8 GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, границата от 200 км/ч достига за 10,1 секунди, а максималната му скорост е 320 км/ч.
Audi R8 Coupе V10 GT RWD
Друга разлика се крие в новата 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Тя сменя предавките по-бързо и е с променени предавателни числа, за да помага за впечатляващите динамични параметри на автомобила.
Но може би най-отличителната черта на R8 GT, който Audi Sport прави предимно на ръка в Бьолингер Хьофе, е режимът Torque Rear. Превъртането на задните колела се контролира от тракшън контрол система (ASR), която е част от ESC. ASR има седем различни настройки, които позволяват различни нива на палавост на задницата. Те се контролират чрез регулатор върху волана. Първото ниво позволява лека превъртане на колелата, докато седмото е за хора, които имат силно развити шофьорски умения.
Новото купе със задно предаване е с около 20 кг по-леко спрямо предишното му издание, което ще рече общо тегло от 1570 кг (без шофьора). Ексклузивните 20-цолови джанти с 10 спици, „обути” с гуми Michelin Sport Cup 2, предназначени за пътя и пистата, играят ключова роля за отслабването. Допълнителни няколко килограма спестява и керамичната спирачна система, която е стандартно оборудване за модела.
В допълнение към това, в интериора има състезателни „корита” и спортно окачване със CFRP анти-рол барове.
За да се разграничи новото Audi R8 V10 GT RWD от близките си родственици, специалният модел е украсен с емблема „R8 GT”. Пакетът Carbon Aerokit е в гланцирано черно: преден сплитер, странични прагове, cW-елементи отстрани на задната броня и задно крило.
Интериорът отдава почит на R8 GT от 2010 г. Доминира червено-черната цветова комбинация. Тук се включват червените предпазни колани – налични само в R8 GT от преди 12 години. Стелките на пода и „коритата” R8 са украсени с надпис на модела в черно и червено. И естествено: всеки един автомобил ще носи поредния номер от ограничената серия от 333 бройки по средата на скоростния си лост.