З а красотата на GranTurismo няма да говорим, тя е очевадна. Все пак говорим за класически пропорции и италиански чувствени линии на 2-врато купе с дълга предница и супер елегантен профил.
Разработен в Maserati Innovation Lab и произвеждан в Mirafiori в Торино, новото GranTurismo е 100% „Made in Italy”.
Maserati GranTurimo Trofeo
Преминаваме директно към задвижването, защото тук е много интересно. Купето разчита на новия двигател V6 Nettuno, предлаган в две версии: в Modena този 3,0-литров агрегат генерира 490 к.с., докато в Trofeo тя скача до 550 к.с.
Много по-интересен е GranTurismo Folgore, който е изграден на 800-волтова архитектура и използва технологии, дошли от Формула Е. Батерията е с номинален капацитет 92,5 kWh, която захранва 3 електромотора със системна мощност 762 к.с.
Формата на пакета батерии, която италианците наричат „T-bone” (от прословутата пържола) избягва монтирането на модулите на батерията под седалките, а вместо това те са позиционирани около централния тунел. Това е помогнало да се постигне височина на автомобила от 1353 мм.
Използването на алуминий, магнезий и високоякостна стомана в каросерията се съчетава с новата електрическа/електронна архитектура Atlantis High, базирана на canFD съобщения, изпращани със скорост до 2 ms. Системата се предлага и с разширени функции за киберсигурност от ниво 5. Опорната точка е главният контролер Vehicle Domain Control Module (VDCM), 100% проект на Maserati, състоящ се от софтуер, който осигурява 360° контрол на всички най-важни системи на автомобила, за най-добро шофиране при всякакви условия.
В интериора акцент се поставя върху мултимедийната система Maserati Intelligent Assistant (MIA). Специален акцент се поставя върху аудио системата Sonus faber 3D (опция), която е с 19 високоговорителя и 3D звук с до 1195 W (стандартната система е „само” с 14 тонколони и 860 вата).