Китайци атакуват Европа с три нови е-модела, лансират бранд за достъпни е-коли

Към момента Nio показа сериозен апетит за все по-голямо присъствие на континента, стъпва на още четири пазара

Пламен Георгиев,
Nio ET7

, Newspress / Nio

Nio ET7

К итайският електрически стартъп Nio ще лансира новата си марка за бюджетни електромобили в Европа няколко месеца, след като тя бъде стартирана в Китай през 2024 г. Nio обяви през 2021 г., че ще създаде бюджетен суббрунд, връзката с който ще бъде като при Volkswagen и Audi, Toyota и Lexus.

Марката ще се фокусира върху по-малки автомобили спрямо тези, които Nio в момента лансира в Европа. Тя ще се прицели към пазарите с високи продажби на масови електромобили, а не към Германия, където BMW, Mercedes-Benz и Audi са силни.

Този петък Nio очерта плановете си за стъпване на пазарите в Германия, Швеция, Нидерландия и Дания, след като миналата година за пръв път се появи в Норвегия. Догодина китайците ще започнат да продават още във Великобритания, Швейцария, Австрия, Белгия и Люксембург.

Всички автомобили, които ще бъдат пазарно лансирани в Европа, ще бъдат изградени на новата платформа NT2, започвайки от големия седан ET7. Доставките на ET7 ще стартират този месец, след което през март ще бъдат лансирани ET5 и големият SUV EL7. Той бе преименуван от ES7, след като Audi заведе съдебен иск с аргумента, че ES-наименованията на Nio звучат прекалено близко да спортната серия S на германците.

В Норвегия Nio стартира първо с големия SUV ES8, но разработен върху първото поколение на платформата на марката. ES8 няма да се продава в Европа, докато не бъде качен върху платформата NT2 догодина, като ще бъде преименуван на EL.

Nio ще разшири мрежата си от станции за смяна на батерии до всички европейски пазари, като до края на годината се планира откриването на 20, а до края на 2023 г. броят им трябва да стане 120. В момента приложението на Nio показва, че има три станции за размяна на батерии в Норвегия и три в Германия.

Всички автомобили Nio са така конструирани, че батериите им да могат да се сменят, като в момента 95% от собствениците в Норвегия изплащат батерията на лизинг с опция за ъпгрейд на по-голяма като размер батерия, когато човекът поиска повече пробег.

За пазарите в Германия и другите три нови пазара, Nio ще продава колите си на лизинг, или за фиксиран период, или за по-гъвкав абонаментен план.

С този ход Nio тръгва по стъпките на BYD и Xpeng, които разшириха европейското си присъствие, след като опипаха почвата първо в Норвегия.

Great Wall също иска да разшири дейността си в Европа с компактния електрически Ora Funky Cat, който трябва да започне да се продава през последното тримесечие на годината. Луксозната марка на Great Wall, Wey, също ще бъде лансирана в Германия, където дилърската група Emil Frey ще представи плъг-ин хибридния кросоувър Coffee 01.

Източник на статията: autonews.com

електромобили в България китайски автомобили NIO ES7