И зминаващата седмица ще се запомни с доста интересни събития в автомобилния бранш, макар и някои от тях да не минаха гръмко. Може би защото още сме с леко притъпени рефлекси в началото на годината.
В тази връзка - все още има отзвук от технологичното изложение (CES) в Лас Вегас - поне като изявления. А макар и само за три дни Токио ни върна тръпката от автомобилните салони. Не че нямаше и през м.г., но Париж беше разочарование откъм премиери и новости.
Дори и най-вече ориентирано към местните брандове, “Токио 2023” предложи всичко, което автомобилните фенове могат да пожелаят.
Ние ще започнем нашия обзор обаче от Европа, защото и тук има салон, който не е никак лош - в Брюксел. Там онзи ден бе обявен Автомобил 2023 г. - Jeep Avenger, който бе избран доста убедително в силна конкуренция.
Европейски - макар и показан първо Япония, е и Renault Megane RS Ultime, последният “горещ” хечбек на френската марка с двигател с вътрешно горене.
А в Токио бяха извадени премиери от всякакъв характер.
Toyota представи два специални модела GR Yaris, с които празнува успехите си в Световния рали шампионат.
Както и Lexus RZ Sport Concept - нещо между кросоувър и спортна кола, която изглежда близо до производството, макар и да не се казва нищо такова още.
Видяхме и възраждането на ванкеловия двигател в Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. Резултатът е хибрид на компактния кросоувър.
Honda обнови Jazz e:HEV, правейки го по-спортен.
Suzuki пък блесна с цели три премиери, показани е в Делхи - Jimny, Fronx и eVX Concept. Последният е първият електромобил на марката, но ще тръгне по пътищата през 2025 г.
А все пак може би най-притегателният автомобил в Токио бе обновеният Nissan GT-R. Още ни е тъжно, че вече го няма в Европа.
Още по-тъжно е, че дори талибаните направиха кола - не на рендер - Mada 9, че и я представиха в Кабул. Може да е с двигател от Corolla, но все е нещо.
И с един вечен и риторичен въпрос можем да приключим - а ние кога ще направим автомобил, пък макар и не супер, и с двигател от каквото ни е най-лесно?!