BMW обещава да е еталон за пробег, скорост на зареждане и цени с Neue Klasse

Босът Оливер Ципсе успокои, че показаната в Лас Вегас концепция не визуализира бъдещия е-седан като външен дизайн

,
BMW i Vision Dee

, BMW

BMW i Vision Dee

Н апълно електрическата алтернатива на BMW 3 Series и други коли на платформата Neue Klasse ще се превърнат в „еталон“ за пробег, скорост на зареждане и ценообразуване в цялата индустрия, обеща изпълнителният директор на марката Оливер Ципсе, цитиран от Autonews.

BMW визуализира някои технологии за моделите Neue Klasse с концепцията I Vision Dee, демонстрирана на изложението CES в Лас Вегас през миналата седмица.

Първият автомобил на електрическата платформа се очаква да бъде седан от среден клас, произвеждан в новия завод на BMW в Унгария. Той ще пристигне през 2025 г. и ще разполага с водещи в класа технологии, добави Ципсе.

Ние ще бъдем еталон по отношение на пробег, скорост на зареждане и ценообразуване. Не забравяйте цените“, рече босът пред журналисти в кулоарите на CES, без да посочва конкретни числа.

BMW вече каза, че платформата ще използва новоразработени цилиндрични клетки, които очаква да подобрят енергийната плътност с повече от 20 процента, скоростта на зареждане с до 30% и пробега с 30% в сравнение със сегашните е-модели на марката.

Клетките ще бъдат по-евтини за направа и инсталирани направо в пакета батерии, елиминирайки модулния слой.

Те ще използват базирана на никел химия с намалено съдържание на кобалт, но това няма да е всичко. Планира се и изцяло ново поколение.

Запитан дали то ще включва твърдотелни батерии с по-висока плътност или по-евтини литиево-железни фосфатни (LFP) като тези, използвани от Tesla, Ципсе отказа да отговори.

Neue Klasse може да предлага и водородно задвижване, но това няма да се случва при стартирането на серията.

Тя ще бъде готова за водород, но на този етап няма решение да го поставим в Neue Klasse”, рече Ципсе.

Платформата няма да включва двигатели с вътрешно горене.

Нещо успокоително - Ципсе обеща, че концепцията Dee не визуализира предстоящия седан на Neue Klasse като дизайн. Но включва функции за серийния модел, като разширен head-up дисплей.

Той се простира почти по цялото предно стъкло и включва информация, която в момента се показва на стандартните екрани на таблото.

BMW обмисля да намали бутоните и увеличи ролята на гласовите команди.

Това е фундаментално различно, каза Ципсе. - Добавянето на големи екрани в интериора е нещо от миналото.”

BMW по-рано съобщи, че платформата ще предлага Ниво 2 Plus и Ниво 3 на автономно управление, като при първото ръцете може да не са на волана, но очите трябва да гледат пътя.

Оливер Ципсе потвърди, че новата архитектура ще бъде "основно фокусирана върху средния клас. Тя не покрива по-ниските и луксозните сегменти."

BMW i Vision Dee Neue Klasse Оливер Ципсе BMW