„Годзила” завладя автомобилното изложение в Токио

Обновеният GT-R идва в две специални версии, които ще продължат да пленяват въображението на феновете

Пламен Георгиев,
Nissan GTR Nismo Special

, Nissan

Nissan GT-R Nismo Special

А мериканците имат популярна поговорка, интерпретацията на която в този случай гласи така: „It may be old, but still is gold”. Такъв е и случаят с обновения Nissan GT-R, чиято преклонна автомобилна възраст не му пречи да продължава да пленява въображението на автомобилните фенове. За съжаление миналата година „Годзила” бе извадена от моделната гама на японците в Европа, но не може с лека ръка да подминем новина за актуализация по модела. Достатъчно е да видите снимките му, за да ни разберете.

Моделът бе представен на автомобилното изложение в Токио и ще се предлага само на японския пазар. На щанда на марката бяха показани версиите Premium T-Spec и Nismo Special, които ще продължат да приковават вниманието върху модела, докато не стане време да го видим най-после в новото, електрифицирано поколение.

Nissan

Погледнат отвън, разликите се откриват трудно, но все пак такива отпред има. Радиаторната решетка и цялостната предна маска е с променен дизайн, като така се внася някаква симетрия. Nissan казва, че се подобрили аеродинамичната ефективност на своя топ модел. Инженерите пък са пипнали настройките на окачването за малко по-комфортна возия, като в същото време са поработили и за намаляване на шума и вибрациите. Явно с възрастта „коленете” на GT-R омекват, но не и мускулната маса.

Под предния капак продължава да тупти 3,8-литровият битурбо V6 двигател, задвижващ четирите колела посредством трансмисия с двоен съединител.

Nissan

От двете специални версии определено изпъкваща е Nismo Special. Той е допълнително аеродинамично усъвършенстван, окачването е специално настроено. Механичен диференциал с ограничено приплъзване е монтиран на предната ос за по-добро сцепление. Карбонов Nismo преден капак и нови карбонови Recaro „корита” са нови за 2024 г. Направени са леки корекции с цел оптимизиране на двигателя, но мощността му си остава 600 к.с. при 6800 об./мин. Максималният въртящ момент е 652 Нм при 3600-5600 об./мин.

Версията T-spec (и всички останали) разчитат на същия агрегат, но с 570 к.с. и 637 Нм. Моделът остава само за Япония, в Европа няма да го видим. Не е ясно и дали ще стигне до САЩ.

Nissan GT-R Nismo Special Nissan GT-R Nissan