Т ова е Renault Megane RS Ultime - ограничена серия от 1976 броя, с която се слага край на един от любимите ни спортни хечбеци. Той бе загатнат в първите дни на годината, а световната му премиера ще е на изложението в Токио (13-15 януари).
Renault Megane RS Ultime
През пролетта той ще замести Megane RS и Megane RS Trophy.
Външният дизайн включва визуалните отличителни белези на Renault Sport, включително двойния диамант и специфични графики, вдъхновени от новото лого на марката.
Ивиците на покрива, предния капак (с изключение на автомобили с панорамен стъклен порив), задната броня, вратите и калниците са матово черни и в хармония с четирите налични екстериорни цвята: черен (стандартно оборудване), перленобял, жълт Sport и оранжев Tonic.
Годината на създаване на Renault Sport - 1976 г. (ето защо това е броят на серията), е дискретно изписана в ивицата от дясната страна.
Каросерията включва 60 мм по-широки предни и 45 мм по-широки задни калници, странични вентилационни отвори, фарове RS. Vision, централен ауспух, антена тип „перка на акула“, спойлер и заден дифузьор. Много от детайлите в лимитираната серия вече са черни.
Стандартното оборудване в интериора включва седалки Recaro с тапицерия от титаниево-черна Алкантара и бродирани RS монограми. Картата “Свободни ръце” на Megane RS Ultime съдържа диамантения модел на ивиците.
Праговете на вратите са ексклузивни и всеки модел има своя собствена номерирана метална табела близо до лоста на скоростната кутия, в долната част на централната конзола.
Тя е подписана от Лоран Хургон, пилот и експерт, който работи върху разработката на Megane RS през цялата си кариера и към днешна дата държи рекордите на пистите “Нюрбургринг”, “Сузука” и “Спа”.
Megane RS Ultime включва много от оборудването на вариантите, които заменя: 9,3-инчов навигационен екран с Hi-Fi система Bose, 10-инчов инструментален панел, бордова телеметрия RS Monitor, адаптивен круиз контрол и помощните системи за паркиране.
Списъкът с допълнително оборудване е ограничен до head-up дисплей, панорамен стъклен покрив и специално проектирано покривало.
Специалният автомобил се задвижва от 4-цилиндров двигател с турбокомпресор с мощност от 300 к.с. и въртящ момент от 420 Нм. Скоростната кутия е EDC, а има и механичен диференциал Torsen.
С всичко това ускорението от място до 100 км/ч е само 5,7 сек. Моделът е оборудван с полусликове Bridgestone Potenza S007, разработени за Megane RS Trophy R, съчетани с 19-инчови джанти Fuji Light и четири бутални предни спирачки Brembo с червени апарати.
Предното окачване е тип "независим шенкел", шасито е снижено, а налице са също хидравлични ограничители в амортисьорите и системата за завиване на 4-те колела 4CONTROL.