Honda показа обновения за Европа Jazz e:HEV. Нещо, което очаквахме да се случи в началото на тази година.
Фейслифтът включва леки промени във външния дизайн, по-мощно хибридно задвижване и добавяне на новото оборудване Advance Sport за Jazz и „приключенския“ Jazz Crosstar.
Honda Jazz e:HEV
В сравнение с редовия Jazz, тук личи преработена предна броня с голяма черна зона около по-големите всмукателни отвори. Също така решетка във формата на пчелна пита, различни странични прагове и специфичните за тапицерията 16-инчови джанти с пет двойни спици.
По-спортно изглеждащият Jazz се предлага в изобразения градски нюанс на сивото, комбиниран с лъскави черни огледала.
Honda Jazz e:HEV Crossstar е с по-вълнуващ външен вид, благодарение на ревизираната решетка и сребърнистите елементи в долната част на каросерията. Той също така е с новия син цвят Fjord Mist за екстериора и ново покритие за алуминиевите джанти.
По някаква причина Honda показа снимки само на Advance Sport и Crosstar, въпреки че Elegance и Advance също са леко актуализирани. Това се изразява в по-изразена решетка и брони, по-тъмни фарове и нов дизайн на джантите.
В интериора налице са нови цветове и тапицерии на седалките за Crosstar. Advance Sport получава специална тапицерия от черен синтетичен велур/сива синтетична кожа, по-спортен волан с три спици и контрастиращи жълти шевове.
7-инчовият цифров инструментален панел и 9-инчовият инфотейнмънт екран са пренесени от модела преди фейслифта, както и характерните задни седалки Magic seats.
Jazz се предлага само като хибрид в Европа. Обновеният модел се възползва от подобренията за e:HEV. Тук максималната мощност е 123 к.с., а макс. въртящ момент - 253 Нм, което е с 14 “коня” повече спрямо предшественика.
Това е постигнато чрез увеличаване на мощността на електрическия мотор, който задвижва предните колела, на втория, работещ като генератор, и на 1,5-литровия атмосферен бензинов двигател, който сега е със 107 к.с. и 131 Нм въртящ момент.
Инженерите на Honda са променили и автоматичната предаватена кутия за по-плавна работа и по-добра реакция при ускорение. Актуализираният Jazz може да тегли до 500 кг, което е достатъчно за багажници за велосипеди или малки ремаркета.
По-важното е, че Honda Jazz e:HEV Advance Sport се възползва от редица ъпгрейди, за да може неговото управление да отговаря на изискванията на претенциозните европейци.
Скоростната кутия е с по-високо предавателно число, а педалът на газта е преработен, за да бъде по-отзивчив. Целта е била автомобилът да предлага „повишена мощност и подобрени реакции“.
Подобрено е и окачването - с по-високи пружини и по-твърди амортисьори, като това не означава, че е по-твърдо до степен, която да прави колата различна от всяка Honda.
Продажбите стартират скоро.