Н а 7 март трябваше да кажем “бай-бай” на двигателя с вътрешно горене, но гилотината остана вдигната заради ултиматума на Германия и Италия, които искат е-горивата (и задвижваните от тях автомобили с ДВГ) да бъдат изключени от забраната за продажба на конвенционални автомобили през 2035 г.
Този ултиматум отложи финалното гласуване, а членовете на ЕС се разделиха в два лагера – За и Против. Но разделение има и по въпросите за въвеждането на еко стандарта Евро 7. Неговата съдба също виси. Така и така ще има забрана от 2035 г., защо е нужно процесът да се оскъпява и затруднява още повече, редят в Берлин, Париж, Рим и т.н.
На този фон незабележимо мина и новината, че Европейската комисия предлага въвеждането на дигитално свидетелство за правоуправление в целия ЕС и свързване на системите в една. Това, обясняват от Брюксел, ще донесе много плюсове. Но най-големият ще е, че ще могат да се събират глобите за нарушения, извършени от чужденци. Така че успокоението, че няма кой да те хване, ако правиш золуми по пътищата в Европа скоро няма да важи. Мислете му.
Докато сме още на тема ДВГ ще споменем и един репортаж от Handelsblatt, според който BMW работи по нова платформа за конвенционалните си модели след 2027 г. Германското издание цитира неназовани мениджъри от компанията, които казват, че 4-6- и 8-цилиндровите баварски двигатели ще бъдат модернизирани. И не става въпрос само за бензиновите, а и за дизеловите агрегати.
Оставяме Брюксел настрани, за да погледнем към любопитните новини от седмицата. Сред тях фигурира името Ferrari. Стана ясно, че трима човека са откраднали 4 броя Ferrari от дилърство в САЩ. След това двама летовници влязоха в световния обмен с неумението си да шофират бързи и екзотични возила. Двамата си устройват гонка в Италия, резултатът от която е тотализиране на Ferrari 296 GTB и Ferrari F12berlinetta. По идентичен начин двамата се забиват директно в бордюр, който ги изхвърля във въздуха и се забиват челно в стене на луксозна вила. Всичко е уловено от охранителна камера на имението.
В Испания пък се разигра друга странна случка. След като баща не успя да убеди сина си да не шофира пил, вади от багажника на собствения си автомобил кирка, с която размазва BMW 3 Series Coupe (Е92) на сина си. Нравоучителните житейски уроци придобиват различни измерения.
Различни измерения имат и женските вкусове. В седмицата на жената стана ясно, че дамите на Острова имат странни предпочитания за мъже. Джеръми Кларксън е всичко друго, но не и привлекателен мъж. Но не така мисли нежния пол. Около 2000 участнички в анкета на IllicitEncounters (сайтът се определя като „най-добрият онлайн сайт за срещи на женени хора”) определят 62-годишното лошо момче Кларксън за „Най-секси мъж на Великобритания”.
През седмицата стана ясно, че от 3 март в Толиати е възстановено производството на Lada Vesta NG. В момента автомобилът се сглобява с единствения наличен двигател, но по-важното е, че Vesta е оборудвана с въздушни възглавници и, което е по-важно – с ABS. Обещанията са, че постепенно Vesta ще бъде оборудвана и с други типични за всеки автомобил опции.
През седмицата разказахме и за един специален съветски автомобил, който привлече сериозен интерес от ваша страна. Затова няма как да подминем и темата за „генералската” Волга. В средата на 70-те години властите в СССР се замислят за заместник на GAZ-24. Основите за появата му се поставени през 1973 г. с експерименталния ГАЗ-3101. Разказът по темата е много интересен, затова интересуващите се може да го видят в цялост.
Нови модели през изминалата седмица нямаше, но пък Rolls-Royce показа най-трудния и дълго разработван модел на подразделението си Bespoke. Очакваме скоро името на Phantom Syntopia да се нареди до своите събратя като най-скъп нов автомобил в света. Той е произведен в един екземпляр, не се знае кой го е поръчал и колко струва, но тази мистерия в един момент ще бъде разкрит. И много вероятно да чуем цена около 20-те милиона.