Д окато акцентът в момента около BMW е поставен върху очаквания дебют на първия модел върху новата платформа Neue Klasse, идва новината от Handelsblatt, цитирана от Electrive. Според немското издание BMW работи по нова платформа за конвенционалните си модели след 2027 г.
Германското издание цитира неназовани мениджъри от компанията, които казват, че 4-6- и 8-цилиндровите баварски двигатели ще бъдат модернизирани. И не става въпрос само за бензиновите, а и за дизеловите агрегати.
BMW отказва да коментира темата. Но подобен ход изглежда логичен на фона на плановете на марката, които предвиждат до 2030 г. половината от световните й продажби да са на електрически автомобили. Това значи, че милион, милион и нещо автомобили ще продължат да се задвижват от добрия стар (и анатемосан в ЕС) ДВГ. А това значи, че тези модели и двигатели ще искат развитие.
Но BMW не е единствената компания, която ще продължи да разработва двигатели с вътрешно горене в близко бъдеще. Mercedes също ще продължи да продава ДВГ в Китай и САЩ. Handelsblatt твърди, че Mercedes продължава да модернизира своя V8 двигател M176. Но изданието уточнява, че Mercedes не работи по нова платформа. Няма да има и инвестиции в нови ДВГ, те ще са насочени само към EV.