Седмицата: ЕС се огъна под тежестта на Евро 7, у нас сваляме промилите алкохол в кръвта

Разказахме за Lada „петица” с 3,0-литров редови шестак, Nissan пък показа луда концепция, която ще даде основите на бъдещата нова Micra

,
седмицата 1 октомври

CarMarket.bg

И зминалата седмица не бе богата на новости като модели, но даде две много важни новини.

Първата е свързана с това, че Европейският съюз вероятно няма да въведе строгите норми от екологичния стандарт Евро 7. Испанското председателство представи текстове за еко стандарта, които оставят нивата за вредните емисии на леките коли и ванове от Евро 6, но затягат тези за тежките камиони и автобусите. Остава предложението да се ограничат нивата на отделяните твърди частици от спирачките и гумите. Новината се приема с овации от индустрията.

В началото на седмицата главният секретар на МВР Живко Коцев даде първото си телевизионно интервю пред Нова телевизия. От него стана ясно, че на работна комисия се обсъжда снижаване на прага на концентрация на алкохол в кръвта на шофьорите да бъде намалена до 0,5 промила, дори до 0,2 промила. Коцев е на мнение, че е необходим изцяло нов закон за движение по пътищата, че трябва да се спре с практиката за изменение и допълнение.

Създаден в чест на 20-годишния юбилей на европейското дизайнерско студио в Лондон, поразителният електрически концепт 20-23 носи белезите на участието на Nissan във Формула Е и „наследството от смели хечбеци”. Мнозина вярват, че този спортен градски хечбек ще послужи за основа при създаването на следващото поколение Nissan Micra.

Премиерата на концепцията бе съпроводена със съобщението, че Nissan ще лансира в Европа само електрически автомобили отсега нататък, като до 2030 г. ще спре да продава автомобили с конвенционално задвижване.

Като контрапункт на двете новини от Nissan дойде една капсула на времето от преди падането на Желязната завеса. Lada 2105 от 1988 г., чийто оригинален двигател е заменен с редови „шестак” 2JZ от Toyota, е като Михаил Горбачов на четири колела. Същото съветско лице, което всички познаваме, но с чаркове, които показват копнеж да бъдат взети на сериозно от Запада.

Минаваме на политическа тема и Еманюел Макрон, който съобщи, че от ноември семействата с по-нисък доход ще могат да се възползват от правителствена програма, според която ще могат да закупят електромобил с месечна вноска от 100 евро.

Само за ден пък бе изразходвана немска програма за субсидии в размер на 300 млн. евро. Предлага субсидия до 10 200 евро за собственици на електромобили, които инсталират по домовете си фотоволтаични панели със система за съхранение и зарядна станция.

Върнахме се и назад в историята, за да си припомним отново за моделите, донесли най-големи продажби на създателите си. Разказахме и за петте най-големи скандали в автомобилната история, един от които – „Дизелгейт” – все още не е отшумял.

Компаниите видяха, че изкарват луди пари от специални модели и насочват усилията си в посока на милионерите, предлагайки им уникати или лимитирани серии. Porsche го направи с 911 GT3 R rennsport, Rolls-Royce с Phantom.

А стане ли дума за вярност на клиентите и надеждност, тук няма изненади. По първия параметър Toyota оглави една класация, по втория – Lexus.

обзор на седмицата