Porsche показа най-екстремната си „играчка“ за писта досега

911 GT3 R rennsport е специално за колекционери и ентусиасти

Мартин Дешев,
Porsche 911 GT3 R rennsport

Porsche

Porsche представи най-новия си „инструмент за писта“, който е насочен към колекционери и ентусиасти. Моделът се казва 911 GT3 R rennsport, като е базиран на състезателния 911 GT3 R.

От колата ще има само 77 броя, като тя се отличава със своя дизайн, който комбинира последните технологии в аеродинамиката и агресивния външен вид. 911 GT3 R rennsport показва максимума на възможното на състезателния автомобил, когато той не е ограничен от правилата на различните шампионати.

„Новото Porsche 911 GT3 R rennsport предлага изживяването на 911-базирана състезателна кола в може би нейната най-сурова форма. Побиват ви тръпки само като я погледнете и тя комбинира най-добрите състезателни технологии с типичния дизайн на Porsche”, казва Томас Лауденбах, вицепрезидент на състезателната дивизия на Porsche.

Автомобилът развива 620 к.с. от своя 4.2-литров шестцилиндров боксерен двигател, който е същият от състезателния си събрат и достига 9400 об/мин. Съществената разлика е в мощността. При състезателния модел тя е ограничена на 565 к.с., като rennsport моделът може да работи и с reFuel и е-горива. Буталата са подсилени за повечето мощност, особено с Е25 горива. Двигателят може да работи и с обикновени горива от бензиностанцията.

Мощността се предава само към задните колела, като за целта помага 6-степенна секвенциална кутия от състезателната кола „само с малки модификации“.  Ще има общо три версии на изпускателната система – „незаглушена“ и две „по-тихи“ с гърнета и катализатори за пистите, които имат такива ограничения.

Шасито е идентично с това на състезателната кола. Окачването е регулируемо и може да се настройва според пистата. Гумите също са състезателни и са дело на Michelin, като се предлагат ексклузивно за rennsport версията. Спирачките са състезателни с алуминиев моноблок и титаниеви пластини на накладките. Това намалява теглото с 1 кг., но подобрява спирането.

Добавен е състезателен резервоар, който е по-лек, но поздрав. Общо rennsport моделът тежи 1240 кг., което прави около 2 кг. на конска сила.

Интериорът е изцяло състезателен. Колата въвежда и нова цветова концепция с повече опции за персонализация на различните панели на карбоновото купе. Porsche не съобщава динамичните характеристики на модела, нито цената. Според TopGear тя ще е 1 046 000 долара преди опциите и персонализирането.

Porsche спортни коли автомобили коли