Марките губят верността на клиентите си, но царете са добре познати

J.D. Power констатира, че клиентите все повече губят вяра в марките, но част от тях още знаят рецептата за вярност. Toyota е доказателството

Пламен Георгиев,
Toyota Land Cruiser

, Toyota

Toyota Land Cruiser

Д окато някои марки продължават да привличат клиентите обратно в своите шоуруми, нарастващите инвентари след пандемията и все по-голямата конкуренция говорят, че все по-малко купувачи на нови автомобили остават верни на марката, която шофират в момента.

„С увеличение на наличностите и все по-голям избор пред клиентите, верността им към марките показва намаление тази година”, коментира Тайсън Джомини, мениджър в J.D. Power. “В допълнение на това, собствениците останаха повече от нормалното със своите автомобили заради проблемите по веригата на доставки, в резултат от което е по-вероятно да са имали проблеми със своите коли.”

За да запазят верността на клиентите си, рецептата винаги е била една и съща: отлично качество на изработка или добро общо впечатление от притежанието на даден автомобил.

Това значи, че в челото на индекса за верност на клиентите, изработен от J.D. Power, имената са добре познати. Води Porsche при премиум марките за втори поредна година. Втори тук е Mercedes, като двете компании от Щутгард са постигнали съответно 56,8% и 50,5% лоялност.

Сред масовите марки лидер е Toyota, следвана от Honda. Двете японски марки са постигнали съответно 60% и 55%.

В сегмента на луксозните SUV води Volvo, следван от BMW (56,5% срещу 56,1% съответно). При масовите SUV отново лидери са японски марки, този път тук водач е Subaru, следван от Toyota със съответно 61,1% и 61,5%.

При пикапите няма изненади, Ford води с показател 64,6%. Изненада е, че не някой детройтски конкурент е втори, а отново Toyota се нарежда на тази позиция с показател 60,4%.

Toyota индекс J.D. Power