Nissan спира да продава коли с ДВГ в Европа през 2030 г.

Японците изтеглят срока с 5 години напред, след като първоначално казаха, че ще се откажат от ДВГ през 2035 г.

Пламен Георгиев,
Nissan Qashqai e Power

, Nissan

Nissan Qashqai e Power

Nissan ще лансира в Европа само електрически автомобили отсега нататък, като до 2030 г. ще спре да продава автомобили с конвенционално задвижване.

Съобщението на японската компания дойде изненадващо, при това само пет дни, след като британското правителство обяви, че ще забрани продажбата на коли с ДВГ не през 2030, а през 2035 г. Споменаваме този факт, тъй като в Съндерланд е разположен огромен завод на Nissan. Той гарантира много сериозен пазарен дял на японския производител в Обединеното кралство, затова и казваме, че съобщението изненада всички.

То се случи по време на представянето на концепцията 20-23 в понеделник, за която мнозина смятат, че дава насоки как ще изглежда бъдещата електрическа Micra.

Макото Учида заяви, че „няма връщане назад към ДВГ” по време на събитието в централата на европейското дизайнерско студио на марката.

Предишното становище на Nissan бе, че ще е на 100% електрифициран в Европа до 2030 г., но това значеше, че ще продължи да продава хибридните си модели в лицето на Qashqai e-Power и X-Trail e-Power. Сега вече става ясно, че новите модели на Juke, Qashqai и Nissan X-trail ще са само на ток.

Това решение на Nissan е пряко свързано с решения на политици, в случая на британските, които изградиха схема за увеличаване на дела на автомобилите с нулеви вредни емисии в общия микс на производителите. Той налага този дял да е 22% през 2024 г. и 80% през 2030 г. Пет години по-късно трябва да е 2035 г.

В момента електрическите модели на Nissan са Leaf и Ariya. През 2025 г. първият ще бъде заменен от малък SUV, който ще се произвежда в Съндерланд, през същата година чакаме и Micra, произвеждана на същата платформа, която ще използва и Renault 5.

Повече подробности от марката не бяха разгласени, освен че до 2030 г- тя ще лансира 19 електромобила в световен мащаб.

Преди време Nissan заяви, че има за цел да намали цената на пакета батерии до $75 на kWh до 2028. Скорошен анализ Benchmark Minerals казва, че настоящата цена на клетките (без пакета) е $98 на kWh. За да се достигне паритет в цената с моделите с ДВГ, цената на клетката трябва да спадне до $80 на kWh, смятат анализаторите. Напомняме още, че Nissan бе заявил, че до 2028 г. ще е готов с твърдотелни батерии за серийно производство.

Европа електромобили ДВГ Nissan