К ак да изтъкнеш най-добрите за период от над 120 години? Това е невъзможно, или ако е възможно, то трябва да се направят безброй уточнения. Затова решихме да погледнем назад в историята, но с едно единствено уточнение: да си спомним отново за моделите, донесли най-големи продажби на създателите си. Ето ги и тях.
Ford Model T
Известен още като „Ламаринената Лизи”, ford Model T е първият масово произвеждан автомобил. За 19 години – от септември 1908 г. до май 1927 г. – той е продаден в тираж над 15 млн. Любопитното е, че за тези две десетилетия моделът почти не е променен, но за сметка на това цената му пада драстично. Нов Model T през 1908 г. е струвал 850 долара, през 1914 г. – 550 долара, а през 1927 г. само 350.
BMW Серия 3/Renault Clio
Моделът излиза през 1975 г. и продължава да е на пазара до ден днешен. Това са седем поколения за малко под половин век. Последното е на пазара от 2018 г. До момента „тройката” е реализирана в тираж от на 16 млн. бройки.
С равни продажби тук са два модела. Вероятно Clio е най-голямата изненада, но това е факт. Първото поколение на модела се появява на пазара през 1990 г. До днес, когато фейслифтът на петата генерация на Clio влиза в продажба у нас, моделът е реализиран в тираж над 16 млн., което го прави не само най-продаваният модел на Renault, но и най-продаваният френски модел въобще.
Honda Accord
Замислена първоначално като компактен модел, но в последствие преминала в средния сегмент, Accord излиза на пазара през 1976 г. и до момента има 11 поколения. В световен мащаб са лансирани над 18 млн. автомобила.
Ford Fiesta
Още един бестселър на „Синия овал” в тази класация, при това не последен. За 47 години и 8 поколения – от май 1976 до юли 2023 г. – са лансирани над 20 млн. автомобила от 3- и 4-врати хечбеци и комбита. Проблемът е, че този модел вече пое към залеза, след като тази година Ford обяви, че спира производството му.
VW Beetle
Замислен като достъпен и практичен народен автомобил, първото поколение на Beetle е огромен успех. За времето на неговото производство – от 1938 до 2003 г. – са реализирани над 21,5 млн. продажби. Той е произвеждан в над 20 държави по света, включително в Нова Зеландия, Бразилия, Финландия.
Honda Civic
По-компактен и достъпен от Accord, този модел е много по-успешен от по-големия си бра. Първото поколение излиза преди легендата „Голф” – през 1972 г. Към днешна дата „Гражданинът” е преминал през 11 поколения. Сумарно те са донесли на сметката му цели 27 млн. продажби.
VW Passat
Тази година моделът празнува 50-годишен юбилей, в чест на който преди дни бе показано деветото поколение. За този половин век на пазара са лансирани над 34 млн. „Пасат”-а. Интересното е, че за пръв път сега моделът ще се предлага само като комби. Компанията се отказа от стремително губещите популярност седани.
VW Golf
Логично стигаме и до най-успешният и разпознаваем модел на Volkswagen. Появил се на бял свят през май 1974 г., миниатюрният за днешните стандарти хечбек поставя началото на моделна линия, която ще стане емблематична през течение на своите осем поколения. Името си Golf дава на цял един клас, който десетилетия наред бе най-популярният в Европа, докато не се появиха SUV-овете. За почти половин век от Golf са реализирани над 35 млн. продажби.
Ford F-Series
Мястото под върха в тази класация е отредено за най-продавания пикап в света. F-серията се появява на пазара през 1948 г. и до днес са излезли 14 поколения. Последното от тях наскоро бе обновено, което помага на F-150 да запази лидерството си на най-продаван нов автомобил в САЩ вече 46 години! От цялата F-Series са реализирани над 40 млн. продажби.
Toyota Corolla
Лидерството е ясно, няма изненада. Да изпревари F-Series може само световен феномен, какъвто е Toyota Corolla. Същата дебютира в Япония през 1966 г. и до днес се е преродила 12 пъти. За тези 57 години на конвейра, Corolla (в различните си каросерии) е била продадена над 50 млн. пъти.