Приказки от 1001 нощ: втори български хиперавтомобил, щял да бъде с… 5221 к.с.

Нещо повече, UNUM щял да развива над 580 км/ч, щял да се задвижва от 12 до 24 електромотора и до 24 ракетни тръстери

Alieno UNUM

Alieno

1 април отдавна мина, но ето какво пише в началото на пресрелийза на ALIENO: „Българският разработчик и производител на електрически хиперколи ALIENO, разбули своя втори модел хиперкола, носещ името UNUM.”

Това е чудесно. Подобни компютърни анимации се публикуват почти ежедневно в автомобилните медии по света, но зад тях най-често стоят надарени автомобилни ентусиасти, които представят своята визия за бъдещето.

Ако и тук случаят беше такъв, със сигурност тези рендъри биха предизвикали въздишки и аплодисменти за българския им създател. Но от първото изречение говорим за „разработчик и производител на електрически хиперавтомобили”.

Първият модел на основаната през 2015 в Слащен, България, ALIENO е Arcanum. Вероятно стои добре на десктоп.

Но пък сега знаем, че „извънземното” (това значи alieno на италиански) е готов (видно на компютър) с втори модел – UNUM (латинската дума за едно).

Какво ни обещават нашите сънародници? UNUM ще достига над 580 км/ч! Най-големите имена в брашна все още гонят границата от 500 км/ч, но ние ще минем покрай тях като бърз влак на жп-прелез.

Alieno

Ето какво казва пресрелийзът по-натам: „UNUM е наличен в следните пакети: THF задвижван и управляван с електричество и TRS задвижван и управляван с електричество и въздух.”

Веднага поясняваме съкращенията, че и на нас не са ни известни. THF идва от „The Heavenly Founder“ и реално представлява ALIENO технологията за задвижване и управление с електричество, представена в ARCANUM.

TRS е съкращение от „The Rocket Successor“ и представлява усъвършенствана ALIENO технология за задвижване и управление с електричество и въздух, чийто дебют е именно в UNUM модела.

За да разведрим малко обстановката, ще споделим нещо лично от Ахмед Мерчев, основател, CEO & CTO на ALIENO и главен конструктор на UNUM:

Основах ALIENO в края на 2015г., от тогава минаха почти 7 години, като актуално се очаква да видим първите ни хиперколи на пътя не по-рано от 2024 – 2027 г.”

Това ще рече, че трябва да побързате, ако искате да се сдобиете с един уникат. Още по-любопитното е как продължава тезата си г-н Мерчев:

Първоизточникът на този стил са емблематичните модели на Lamborghini. Неслучайно, от известно време обмисляме възможността (разбира се, чисто хипотетично на този етап), някъде в бъдеще, ALIENO да придобие бранда Lamborghini или да си партнира с него.”

Може и да изпуснахме завод на Volkswagen край Кремиковци, но далеч по-любопитно ми звучи завод на Lamborghini в с. Туховища, където са производствените мощности на Alieno.

А интересните неща от пресрелийза тепърва започват. В него се казва, че Alieno UNUM THF „е наличен в следните 4 версии, достъпни за всички ALIENO модели: RP5 с мощност 5221 к.с., RP4 с мощност 4351 к.с., RP3 с мощност 3481 к.с. и RP2 с мощност 2610 к.с.

Продължава така: „Всяка една от ALIENO UNUM THF версиите е налична в 3 основни модификации: STR (Street), TRC (Track) и RCE (Race).”

Alieno

Как са постигнати тези параметри? Много просто: с помощта на „3 (при версията RP2) до 6 (при версията RP5) електромотори на всяко колело поотделно. Общо от 12 електромотора (при версията RP2) до 24 електромотора (при версията RP5).”

„UNUM се захранва от иновативна ALIENO батерия, съставена от Graphene LiPo клетки и супер кондензатори.” Три ще са батериите: с капацитет 180, 120 и 60 kWh.

Има и още любопитни параметри, но с тях трябва да се запознаете лично, за да осъзнаете докъде е стигнало „TRS задвижването и управлението с въздух се осъществява от иновативна система, наречена ALIENO cold air thruster system, реализирана с до 24 броя ALIENO ракетни тръстери със студен въздух”.

Източник на статията: alieno.io

рендъри Ахмед Мерчев хиперавтомобили Alieno UNUM Alieno Arcanum