Наследникът на Ferrari 812 ще запази V12 двигател с над 800 к.с.

Въпреки усилената електрификация, компанията не изоставя ДВГ

Мартин Дешев,
Ferrari 812 Competizione

Newspress

Ferrari е в процес на усилена електрификация на гамата си, но това не означава, че е загърбила традиционните двигатели. Напротив, наследникът на 812 Superfast също ще има V12 двигател, съобщава Autocar.

При това изглежда, че той ще е „сам“, т.е. по всичко личи, че няма да има хибридна система. На забелязваните по улиците тестови прототипи досега липсват задължителните лепенки, че колата има електрифицирани компоненти.

Липсата на хибридна система не означава, че новият модел ще е по-скучен от SF90 или 296, които се харесват доста. Очаква се агрегатът да е осъвременен и да е още по-мощен, като ще предложи над 800 к.с.

Източникът на Autocar казва, че компанията планира да представи колата следващата година. Моделът ще запази силуета на 812, но промените в дизайна ще са значителни. Очакванията са стилът да е сходен с този на Purosangue, но достатъчно отличителен и в духа на GT купе за дълги пътешествия.

Моделът ще споделя част от архитектурата си с Purosangue и Roma. Според някои слухове ще има и вероятност за хибриден модел, но няма индикации от Ferrari за подобни намерения. Дори и да има такова предложение, то ще е с V6 или V8, тъй като компанията вече обяви, че няма да електрифицира V12 модели.

По-рано тази година изпълнителният директор на Ferrari Бендето Вигна заяви, че компанията би запазила ДВГ моделите си на пазара и след очакваната забрана през 2035 г. Това ще е възможно, ако ЕС въведе исканите от индустрията изключения за коли с е-горива. Компанията вижда голям потенциал в тази технология и смята, че тя може да се развие много.

коли автомобили Ferrari Ferrari 812 Superfast спортни коли