Mercedes-AMG GT е с 4 места, 4WD и V8 с 585 к.с.

Второто поколение на модела е взело на мушка Aston Martin Vantage и Porsche 911

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG GT Coupe

Mercedes-AMG

Monterey Car Week в Калифорния е събитието, което чакаме цяло лято. Тук ще бъдат представени някои от най-впечатляващите автомобили тази година, един от които е този нов GT, който ще се произвежда успоредна с SL в завода в Бремен.

По-голям и по-тежък, но и по-просторен и практичен от предшественика си, новият GT изоставя двуместната конфигурация, която характеризира том поделите в гамата на AMG от 2014 г. насам, добавяйки две места в повече.

Подобно на близкия роднина SL, за пръв път новият GT разчита на напълно променлива система за задвижване на четирите колела.

Петият сериен модел, който е изцяло разработен от AMG, първоначално ще се продава в две версии, и двете с ръчно асемблирания битурбо 4,0-литров V8 двигател. Новият GT 55 4Matic+ разчита на 476 к.с. и 702 Нм, докато GT 63 4Matic+ е с 585 к.с. и 802 Нм.

Mercedes-AMG

С тези параметри и предполагаеми цени около 175 000 и 210 000 евро съответно, двете версии се доближават до Porsche 911 Turbo и Turbo S.

Новият двигател ще отговаря на стандарта Евро 7, работи съвместно с 9-степенната AMG Speedshift трансмисия с мокър „стартер” съединител, заменящ конвенционалния преобразувател на въртящ момент.

Въпреки различните спецификации, Mercedes-AMG посочва същото тегло от 1870 кг за двата си модела. GT 55 ще ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди, докато 63 – за 3,2 секунди. Максималната скорост е 315 км/ч.

Mercedes-AMG

Дизайнът е силно повлиян от първото поколение на GT с дълга предница, извита линия на покрива и изтеглена назад кабина. Сред аеродинамичните решения спада т. нар. active air control system в радиаторната решетка. Целта е да насочва въздушния поток към моторния отсек. Карбонов елемент под пода на колата се снижава с 40 мм, за да създаде ефекта на Вентури. Подвижният заден спойлер се активира при скорост от 80 км/ч, като предлага пет позиции на наклон на крилото. Предлага се и аеродинамичен пакет с повече крилца отпред и фиксиран заден спойлер.

При дължина 4728 мм, широчина 1984 мм и височина 1354 мм, новото купе е 182 мм по-дълго, 45 мм по-широко и 66 мм по-високо от първото поколение GT. Междуосието му е със 70 мм по-дълго от преди.

Mercedes-AMG

В интериора, който е доста близък до този на SL, виждаме 12,3-инчово приборно табло и вертикален 11,9-инчов централен дисплей. Стандартно е оборудвана функцията AMG Track Pace, която позволява на водача да следи до 40 различни параметри на автомобила. Виждаме също волан AMG Performance и спортни седалки с интегрирани подглавници.

Моделът разчита на ново алуминиево AMG Active Ride Control окачване с двойни А-рамена. Стандартно моделът идва със завиващи до 2,5 градуса задни колела.

Монтерей Mercedes-AMG GT53 Mercedes-AMG