Mercedes-AMG C43 загуби V6 двигателя си, замени го с 4-цилиндров с 408 к.с.

Това е първият в света сериен двигател с електрическо турбо

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG C 43 4MATIC

, Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 43 4MATIC

О сновният акцент в новия Mercedes-AMG C 43 4MATIC е 2,0-литровия 4-цилиндров двигател, комбиниращ иновативна технология от Формула 1, която гарантира впечатляващи динамични параметри, но и разход на гориво, достоен за пример.

Двигателят, чието вътрешнофирмено обозначение е M139l (l е за надлъжно разположен) е първият в света сериен двигател с електрическо турбо. Иновативната система е директно пренесена от Mercedes-AMG Petronas F1 Team, който използва подобно турбо дълги години във Формула 1.

В турбината е вграден електромотор с дебелина около 4 см. Той задвижва директно вала на турбото и така ускорява колелото на компресора, след което потокът изгорели газове поема контрола по конвенционалния начин.

Mercedes-AMG

Това оптимизира реакциите през целия оборотен диапазон, което казано по друг начин – неутрализира типичната турбо дупка. В същото време е възможно постигането на по-висок въртящ момент при ниски обороти, като така се оптимизира динамиката. Дори когато водачът свали крака си от педала на газта или спирачките, технологията поддържа налягане в турбината, за да гарантира по-бърза реакция при повторно натискане на педала. Електрическото турбо работи с до 175 000 об/мин.

Mercedes-AMG

Самият дизайн на двигателя също произлиза от моторните спортове, като комбинира ниско тегло и налягане в горивната камера до 160 бара. Повърхностите между буталото и цилиндъра е покрито с технологията NANOSLIDE, която намалява триенето. Същата бе използвана за пръв път в двигателя V8 (M156). Същата се използва и в двигателя от формула 1 на Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Team.

Друга технология е двуетапното впръскване на горивото. В първата горивото се впръсва в горивната камера под налягане до 200 бара. Във втората фаза се впръсква гориво във всмукателния колектор чрез соленоидни клапани.

Крайният резултат е, че този 2,0-литров двигател постига максимална мощност от 408 к.с. и 500 Нм въртящ момент. В зависимост от ситуацията, за кратко системата осигурява допълнителни 14 к.с. чрез ремъчния стартер генератор (RSG). Той действа като мек хибрид, осигурявайки тази временна „инжекция”.

C 43 4MATIC Saloon ускорява до 100 км/ч за 4,6 секунди, докато C 43 Estate взима спринта за 4,7 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, а опционалният AMG Driver's Package позволява ускорение до 265 км/ч. От компанията посочват среден разход на гориво от 9,1 – 87, л/100 км за седана и 9,2-8,8 л/100 км са комбито.

Mercedes Mercedes-AMG Mercedes-AMG C 43 4MATIC