Mercerdes-AMG SL43: да разрежеш наполовина, но пак да получиш същото

Той излиза с технология, взета направо от Формула 1

,
Mercedes Benz AMG SL43

, Mercedes-Benz

Mercedes-AMG SL43

Н ека хванем бика за рогата още от самото начало, без излишни уводни думи и увъртания този път.

Това е новият Mercedes-AMG SL43, който се явява откриващ вариант в семейството на легендарния SL.

Той е с 4-цилиндров двигател (да!), вместо познатия V8, с една турбина - вместо с две, с 2-литров ходов обем, а не с 4-, но без компромиси в “пърформанса”. Да речем, че спецовете в AMG са “разрязали” един мотор и едната половинка сме получили този М139. Достатъчно атлетичен, макар и не толкова мускулест.

Mercedes-Benz

Едва ли е станало така, но мисълта за нещо такова вади широка усмивка на лицето.

Какво имаме? 2,0 л, 375 к.с. при 6750 оборота, 480 Нм максимален въртящ момент в диапазона 3250-5000 об. Имаме и допинг от 13 к.с. от стартер генератор за определени ситуации, което практически означава, че SL43 е “мек хибрид”.

Не е най-мощният 4-цилиндров двигател на пазара, но това едва ли е толкова важно.

Партнира му 9-степенната MCT автоматична трансмисия, предаваща тягата към задните колела. Късият спринт до 100 км/ч отнема 4,9 сек. Максималната скорост е 275 км/ч.

Mercedes-Benz

Още нещо, което е от ключово значение: споменатият един турбокомпресор е електрически - за отработени газове. Технология, взета от Формула 1. Тя предполага по-висока ефективност и достатъчна мощ винаги, когато ви е нужна.

Хубаво, но какво още е постигнато с 4-цилиндровия (и тази му турбо технология), защо е заменен “осмакът”? Mercedes-AMG казва, че предницата е олекнала значително и това се отразява на “повратливостта” на автомобила - по-пъргав и маневрен е, а човекът зад волана усеща това най-вече в завои и при резки движения с волана. Ако е така, а няма причина да не е при по-ниското тегло отпред, това е сериозно качество.

И още нещо, което във времена като днешните не е за подценяване: разходът на гориво е между 8,9 и 9,4 л/100 км.

Mercedes-Benz

Сред външните промени личи, че SL43 стъпва на 19-инчови джанти, но може да се поръча с 20- и 21-.

Има и дизайнерски промени - предницата и задницата са с “по-меки” черти. Най-вече отзад, където липсват вертикалните отвори. Промененена е и изпускателната система, по-точно нейните накрайници - кръгли са, а не квадратни като при “по-големите” SL братя.

Налични са всички системи от моделната гама - за комфорт, безопасност и динамика, било то като стандарт или допълнително. Тук е и пакетът AMG Dynamic Plus.

Ще изчакаме цените, но изглежда, че Mercedes-AMG SL43 заема интересна ниша. Той е компромис, без да е компромис, когато говорим за най-важното за един SL.

Mercedes-AMG

Mercedes AMG SL43 SL500 AMG A35 Формула 1 електрическа турбина