А ко сте милионер и искате да впечатлите близкия си кръг милионери, то De Tomaso P900 е всичко, което може да поиска човек, за който $3 млн. са джобни пари. Единственото условие е да побързате, защото ще бъдат произведени само 18 бройки.
Най-впечатляващ е фактът, че моделът предлага съотношение 1 към 1 мощност/тегло, а това, както добре знаете, е нещо невероятно в света на автомобила. Тук говорим за 6,2-литров V12 двигател, развъртащ се до 12 500 об./мин. При това Р900 идва с 900 „коня” и 900 кг тегло, съотношение 1 към 1 като при Koenigsegg One:1.
На диаметрално противоположния полюс се намира тази „копейка”, която ви представихме през седмицата. За „копейка”, както е известна „Жигула” в родината си, могат да се кажат много неща, но едва ли от тях ще има положителни. Най-малкото беше изключително ръждива. Но това явно не е притеснява YouTube канала The Late Brake Show, който представя този sleeper. Той е подготвен от Retro Dave от RetroFord, който купува стара „Жигула” за 500 паунда и налива в нея над 20 000.
Преди точно 40 години, на 8 декември 1982 г. се появява W201, познат на феновете на Mercedes-Benz като „бейби Бенц”. След появата му вече нищо не беше същото за Трилъчевата звезда. Любопитно е, че обсъждането за въвеждането 201 започва още през 1974 г., когато професор Ханс Шеренберг поставя въпроса за въвеждането на такава кола. Както можете да прeдположите, това става от необходимост - тогавашната петролна криза. Така, както ставаме свидетели на промени сега, предизвикани от икономически и политически сътресения.
На такива сме и днес, затова дори и консервативна компания като Subaru вече предлага електромобил, който имахме възможността да тестваме. Той е разработен съвместно с Toyota, но за разлика от bZ4X, който е с един електромотор, Solterra е с два електромотора е изключителни офроуд качества. Това бе първият електромобил, който можех да тествам извън пътя, нещо повече, на специално подготвено офроуд трасе. Solterra се справя чудесно с тези задачи и това го прави различен от всички останали.
Поредната буря в чаша вода предизвика новината, че столична община е обявила обществена поръчка. Победителят в нея ще проучва възможността за въвеждане на такса „задръстване”. Срещу 70 000 лв. фирмата победител ще трябва да предложи и нормативни промени. Очаквате ли някой да посмее да направи нещо такова? Все пак столичният кмет е доста далеч от решимостта на лондонския. Садик Кан реши, че всички жители на града, които карат стари автомобили ще трябва да плащат по 12,50 британски лири дневно, ако искат да карат старите си брички в града.
Продължаваме темата с употребяваните автомобили, но този път с цел да сме полезни на онези, които обмислят покупката на употребяван автомобил. Те със сигурност са запознати с реномето на Toyota, но още една класация демонстрира „неразрушимостта” на нейните модели. В нея от 20 модела – 10 са на Toyota, което доказва, че ако търсите кола, която да ви служи дълго и сигурно, то японската марка изпъква на първо място.
През седмицата експерт изрази мнение, че премахването на отстъпката от 25 ст. ще доведе до по-бързо намаляване на цената на горивото. А репортаж на Нова тв разказва с колко са се увеличили разходите за поддръжката на автомобилите ни.
По-притеснително е, че Европейската комисия ще ни глобява за безопасността по пътищата и техническите прегледи, които никой не иска да промени. А те са в основата за борбата със замърсяването на въздуха в градовете ни, но въвеждането на нискоемисионни зони.
Друг анализ пък разкрива с колко ще се увеличат цените на новите коли след въвеждането на екологичния стандарт Евро 7.
Особен интерес предизвика и новината, че Швейцария подготвя проектозакон, според който през зимните месеци е възможно да се въведе ограничение или дори забрана за движение на електромобилити по пътищата на страната. Това само при условие, че в страната има сериозен недостиг на електричество, каквото изпитва Швейцария в момента.