Тази „копейка” ще изненада мнозина със скрития под предния капак Cosworth Duratec

За подрастващите читатели ще кажем, че копейка е руската стотинка, а за „Жигула” се чакаше дълги години

Пламен Георгиев,
Жигула Lada Cosworth Duratec Street Sleeper

retroford.co.uk

Lada Cosworth Duratec Street Sleeper

Р уското автомобилостроене е обект на безброй градски легенди, разкази, истории, но най-вече носталгия. И днес хората над 50 се сещат с умиление за истории на път за морето, когато е трябвало да цепят двигател на магистралата. А богатството се състои именно в това: историите и богатия опит.

Защото днес младите, както и западняците не могат да си представят нищо от онова, което може да се разкаже за първите километри зад волана на семейната „Жигула”.

Именно заради носталгията по отминалите времена (когато бяхме млади, нищо друго) ви представяме този специален проект на Lada 2101.

retroford.co.uk

За „копейка”, както е известна „Жигула” в родината си, могат да се кажат много неща, но едва ли от тях ще има положителни. Най-малкото беше изключително ръждива. Но това явно не е притеснява YouTube канала The Late Brake Show, който представя този sleeper. Той е подготвен от Retro Dave от RetroFord, който купува стара „Жигула” за 500 паунда и налива в нея над 20 000.

Моделът е от 1981 с десен волан, в плачевно състояние. Европейските „копейки” разчитаха на 1,2-кубиков двигател с 60 к.с. и 87 Нм, задвижващи задната ос посредством 4-степенна „патерица”. Максималната скорост на оригинала бе 140 км/ч, а ускорението до 100 км/ч траеше цяла вечност, около 20-ина секунди.

retroford.co.uk

Повечето хора, които се занимават с възстановяване на бойната руска машина, предпочитат 2-литров двигател от Fiat. Но Дейв се занимава с класически модели Ford, затова изборът му е различен. Той монтира 2,3-литров Cosworth Duratec и контролен блок Emerald K6. Крайният резултат е мощност от 238 к.с.

Благодарение на нея, Lada Cosworth Duratec Street Sleeper постига 240 км/ч максимална скорост, а ускорението до 100 км/ч отнема 4,5 секунди. Четвърт миля спринтира за 12,9 секунди.

retroford.co.uk

Мощността към задните колела се предава посредством 6-степенна трансмисия от Mazda MX-5, монтиран е и диференциал с ограничено приплъзване.

Предното окачване на Лада-та е със скъсени, поръчкови амортисьори Capri Blistein. Поръчково е и задното окачване с газови амортисьори Gaz.

Целият проект е завършен за осем месеца.

Жигула Лада VAZ-2101 50th Anniversary Edition руски автомобили любопитно автомобили sleeper