Най-близкото до Формула 1, което може да се кара по улиците

Вчера завърши поредният уличен кръг от Формула 1, затова днес ви представяме няколко автомобила, които са най-близо и евтино до болид от Ф1, но за движение по улицата

BAC Mono

, BAC

BAC Mono

В сяка година само 20 човека имат късмета и привилегията да се борят за титлата във Формула 1, докато всички ние можем да караме болид от Ф1 само на компютър или конзола. Но най-страстните (и платежоспособни) могат да се докоснат до света на Ф1 и по друг начин. Един от тях е програмата Ferrari Corse Clienti. Тя е за богоизбрани, много, много богати хора. Те си купуват много специални автомобили, които се съхраняват от… Ferrari. Те ги обслужват и поддържат, карат ги за клиента на определи писти, там богаташите се казват, правят си кефа и си заминават.

За щастие има и много по-евтини начини човек да се докосне (макар и частично) до усещането, което дава един болид от Ф1. Ето ги.

 Ariel Atom

Ariel

Ariel Atom

Ariel Atom

След осем поколения, Ariel Atom без съмнение е най-известният сериен уличен болид. Първият модел бе лансиран преди 22 г., когато в едно тръбно шаси се монтира атмосферен 1,8-литров двигател със 190 к.с. Но оттогава мина доста време, последният Ariel Atom 4 (близо $80 000) използва 2,0-литров турбо двигател от Honda Civic Type-R с 320 к.с.

На пръв поглед тази мощност не е достойно, за да наречем този „автомобил” уличен болид от Ф1, но тук идва и фактът, че той тежи… 400 кг. Резултатът е ускорение до 100 км/ч за 2,9 секунди, което е по-бързо от това на повечето екзотични суперавтомобили.

 BAC Mono

BAC

BAC Mono

BAC Mono

Един от най-популярните избори за състезателна бегачка за пътя. Briggs Automotive Company (BAC) пусна първия модел Mono през 2011 г. за $150 000, което си е доста за играчка. Но динамиката й оправдава тази цена.

BAC Mono е оборудван с 2,3-литров, 4-цилиндров двигател Cosworth с 280 к.с., монтиран по средата на автомобила. Той задвижва задните колела посредством 6-степенна секвенциална трансмисия. Ускорението до 100 км/ч отнема под 3 секунди, максималната му скорост е 273 км/ч.

Съотношението мощност/тегло е 527 к.с. на тон, което е с 6 „коня” по-добро от това на Bugatti Veyron.

Както може да се очаква, окачването е типично състезателно, регулируема pushrod конфигурация. Гумите са специално създадени за Mono, а кокпитът се прави спрямо всеки клиент.

 KTM X-Bow R

KTM

KTM X-Bow R

KTM X-Bow R

KTM е известен със своите мотоциклети, затова бе изненадващо, когато австрийската компания обяви, че ще прави уличен болид. Но X-Bow R е наистина впечатляваща машина. Задвижва се от 2,0-литров TFSI двигател от Audi с 300 к.с. и 400 Нм, ускоряващи модела до 100 км/ч за 3,9 секунди.

Много често тези машини се използват в надпреварата ROC (Race of Champions), тъй като са едни от машините с най-директно кормилно управление. Освен че изглежда впечатляващо, X-Bow R може да бие повечето суперавтомобили на писта.

 Caparo T1

Caparo

Caparo T1

Caparo T1

На хартия, Caparo T1 е едно от най-впечатляващите автомобилни творения. Създаден през 2006 г. от екипа зад легендарния McLaren F1, Caparo T1 трябва да бие края на скоростта за времето си – Veyron. Донякъде тя е постигната – Т1 ускорява до 100 км/ч за 2,5 секунди, като постига максимални 320 км/ч.

За съжаление няколко широко отразени дефекта (като случаят, в който Fifth Gear показва Caparo T1 в пламъци) унищожават реномето на автомобила, а компанията банкрутира през 2014 г.

Caparo T1 BAC Mono KTM X-Bow R Ariel Atom суперавтомобили