Н ово проучване констатира, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене са изкачили своя връх през 2017 г. и никога няма да се върнат дори на предпандемичните си нива.
Анализът на Bloomberg разкрива, че през 2017 г. са били продадени 86 млн. автомобила, включително традиционните хибриди. През същата година са били продадени и над 1 млн. електрически и плъг-ин хибридни модели.
Разликата с 2022 г. е гигантска. През миналата година продажбите на автомобили с ДВГ са спаднали с почти 20% до 69 млн. бройки, докато продажбите на плъг-ин хибриди са се свили до 2,9 млн., докато продажбите на електромобили са достигнали 7,5 млн.
На основните пазари тенденцията е една и съща. В Северна Америка, Европа и Китай се отбелязва спад. През 2017 г. в Китай са били продадени 24,22 млн. автомобила с конвенционално задвижване, докато плъг ин хибридите са били 110 000, а електрическите – 42 000. През 2022 г. продажбите на коли само с ДВГ са били 17,47 млн., докато продажбите на плъг-ин хибриди са били 1,48 млн., а на електромобили – 4,6 млн.
Bloomberg очаква другите пазари да последват тази тенденция. В Югоизточна Азия се очаква голям брой електромибили да излязат на пазара в следващите години. В допълнение се очаква огромен ръст на продажбите на е-коли в Индия. Там потенциалът тепърва предстои да се разгърне, защото цифрите все още са смешно малки на фона на общото население. През 2021 г. са били продадени 15 000 електромобила, през 2022 г. са били 50 000. Само Африка отбелязва малък ръст на продажбите на конвенционални коли.
Проучването заключва, че световният автопарк на автомобили само с ДВГ ще остана сравнително стабилен през следващите три години, но от 2026 г. ще започне да намалява в резултат на все по-големия ръст в продажбите на еектромобили.