Honda вече обяви, че планира да инвестира поне $40 млрд. до 2030 г., за да постигне 40% дял на хибридите и електромобилите от общите продажби до края на десетилетието. Но на този етап японската компания изглежда много закъсняла на фона на други конкуренти, чиито инвестиции за милиарди вече дават резултати.
Докато при Honda, въпреки ангажимента за електрификация на моделната гама, изпълнителният директор Тошихиро Мибе вярва, че двигателите с вътрешно горене все още ще са фактор до 2040 г., дори след това.
Докато се движим към въглеродна неутралност, ние се фокусираме върху електрификацията и горивните клетки – това са двата основни компонента на мобилността на бъдещето,” казва Мибе в интервю за „Ройтерс”.
Мибе е в развойния бизнес на ДВГ през последните 30 години, затова лично той не е пленен от ерата на е-колите. "Но трябва да разгранича собствените си чувства от това, което е най-добре за бизнеса,” казва той.
За да постигне целта от 40% дял на хибридите и електромобилите от общите продажби през 2030 г., Honda създаде отделно бизнес подразделение, което да надзирава развитието на е-колите и бизнеса с батерии, който в един момент може да включва инвестиции в зарядни станции, подобни на мрежата Supercharger на Tesla.
Honda работи и по различни други проекти, от зарядни станции и модерни батерии до летателни апарати и ракети, както и нови нисковъглеродни е-горива, които биха могли да помогнат за поддържането на двигателите с вътрешно горене още десетилетие или две.
Въпреки тези инвестиции и проучваният, Honda има реалистични очаквания за бъдещето на двигателя с вътрешно горене, като Мибе отбелязва, че спортните автомобили, камионите и други тежкотоварни превозни средства вероятно ще продължат да използват двигателите с вътрешно горене още известно време.
Honda има партньорства за производство на батерии с LG Energy Solution в Охайо от 2025 г., които ще се използват в бъдещите заводи за електромобили на Honda в Северна Америка. Honda разработва също свои EV архитектури, които ще пристигнат в САЩ през 2026 г., както и усъвършенствани батерии по собствен дизайн за някои от тези бъдещи модели.