Volkswagen Group повиши целта си за продажби на електрически автомобили в Европа за основната си марка.
Новият план е най-малко 80 процента от сделките да бъдат изцяло на е-модели през 2030 г., коментира Томас Улбрих, който ръководи бизнеса за нова мобилност на марката VW, пред Automobilwoche.
През 2021 г. целта беше 70 процента. Улбрих каза, че марката VW има най-амбициозната цел от всички марки на VW Group.
ID.3, първият електрически модел с това име, отличаващо возилата с нулеви емисии, бе пуснат на пазара през 2019 г., и преди дни получи фейслифт с по-изчистен дизайн и софтуерни надстройки.
ID.7, електрически седан приблизително с размерите на Passat, се очаква да бъде изцяло представен на 15 март - без камуфлажите, с които го видяхме в началото на годината.
VW ще пусне изцяло електрическа версия на Tiguan през 2025 г.
Дотогава се очакват базови BEV на цени под 25 000 евро - хечбек и кросоувър, вероятно наречени ID.1 и ID.2.
Марката обаче има да извърви дълъг път, за да постигне целта от 80 процента. Миналата година изцяло електрическите автомобили представляват малко над 10 процента от общите на леки автомобили на VW.
VW не повишава целите си за EV за пазарите в Китай и САЩ, където те остават на 50 процента.