П реди ден писахме за решението на правителството да забрани продажбата на автомобили с ДВГ (в това число хибриди и плъг-ин хибриди) през 2035 г., като в продажба ще останат само чистите е-коли и автомобили с горивни клетки.
Сега големият план на британското правителство придобива още по-зелени цели, след като енергийният регулатор Ofgem обяви, че Великобритания трябва да промени начина си на придвижване и отопление на домовете, за да може страната да се справи с поставената задача за СО2 неутралитет през 2050 г.
Великобритания забранява ДВГ 5 години по-рано, като хибридите също попадат под удара
Ofgem изчислява, че до 2030 г. по пътищата на Обединеното кралство ще се движат около 10 млн. електромобила (от 230 000 днес), като цифрата ще достигне 39 млн. през 2050 г. Постигането на подобни обеми ще е възможно само ако настоящият брой обществени зарядни станции достигне до 210 000 (от 30 000 днес), плюс 3500 бързи и ултра бързи станции бъдат изградени по продължение на магистралите.
Но електромобилите няма да са достатъчни, за да се спре замърсяването на атмосферата с СО2. За целта трябва да се увеличи четирикратно добивът на електроенергия от ветрогенератори по крайбрежието. Всичко това ще бъде платено (най-вече) от жителите на Острова. Смята се, че изграждането и управлението на инфраструктурата, необходима за масовото навлизане на електромобилите, ще струва по около 2 млрд. лири годишно, което значи по 30 лири разход за всяко домакинство.
Битката на Лондон с мръсния въздух: с пари и решимост
Много по-драстична е сметката за начина на отопление на британските домове. За да става това със зелена енергия, то разходите вероятно може да достигнат по 20 млрд. лири годишно до 2050 г.!
През 2017 г. само 4,5% от енергията, използвана за отопление на 29 млн. домове (и други нежилищни сгради) във Великобритания, е дошла от чисти източници.
И Сърбия забранява вноса на трошки в страната си
Шест основни и важни стъпки преди покупка на употребяван автомобил
Когато интериорът на баварския флагман не е достатъчно добър