И Сърбия забранява вноса на трошки в страната си

Пламен Георгиев,

С лед като Букурещ показа какви могат да бъдат реалните мерки в борбата с мръсния въздух, причиняван от автомобилите, сега на ред е Сърбия. Западната ни съседка обмисля забраната за внос на автомобили, отговарящи на еко стандарти до Евро 3. Очаква се тази мярка да бъде въведена през юни. У нас дори псевдо мерките с увеличаване на данъка на трошките предизвика буря в чаша вода.

Как ще ги стигнем: драстични мерки в Букурещ в битката с мръсния въздух

Ежедневникът „Вечерни новости” (Vecernje Novosti) писа преди дни, че „вероятно от юни ще влезе в сила забрана за внос на автомобил с Евро 3 (и по –стари).”

В интервю за обществената телевизия RTS mрезидентът Александър Вучич заяви на 17 януари, че вносът на коли с Евро 3 трябва да бъде спрян.

“Много хора шофират автомобили с Евро 3, чийто по-нататъшен внос в страната трябва да бъде спрян. Такива автомобили нямат да бъдат конфискувани от хората, които вече са техни собственици,” успокои Вучич. Той добави, че около 20% от общото замърсяване на въздуха в страната идва от трафика.

Автомобилите, покриващи стандарта Евро 3, са от преди 2005 г.

Какво показва ситуацията с нашите съседни страни, които също не могат да се похвалят с изключително високи доходи, факт, който се изтъква в защита на старите коли у нас.

Родният автопарк продължава стремглавото си застаряване

През 2016 г. Босна и Херцеговина забрани вноса на колите с Евро 3. През юни 2019 г. забрани и вноса на коли с Евро 4. Миналата година Албания забрани вноса на автомобили, които не отговарят на Евро 5 (или не по-стари от 10 години). Северна Македония забрани вноса на по-стари от 15 години автомобили през 2015 г. Черна Гора забрани вноса на Евро 3 коли в края на 2018 г., а Букурещ налага винетка „Кислород” на колите с Евро 3 и надолу за движение в града.

Напомняме, че през 2019 г. регистрираните у нас автомобили над 10 години (категория М1 и N1) са 180 188. Общият брой на новорегистрираните автомобили от споменатите категории възлиза на 226 651, докато новите леки и товарни автомобили (до 6 месеца) са 44 744.

Избират Автомобил на 2020 година в България от 28 финалисти

Шест основни и важни стъпки преди покупка на употребяван автомобил

10-те най-безопасни коли

Източник на статията: Vesti.bg

ДВГ мръсен въздух Евро 3 стари автомобили Сърбия