Официално: доставките на Tesla с 18% спад

Причината са локдауните в Китай, засегнали завода на компанията и нейните доставчици

Tesla plant China

iStock

Tesla достави 17,9% по-малко електрически автомобили през второто тримесечие спрямо предходното заради локдауните в Китай, прекъснали производството и доставките, предаде “Ройтерс”.

Най-големият производител на EV в света заяви, че е предал 254 695 коли от април до юни, в сравнение с 310 048 от януари до март, слагайки край на поредица от рекордни тримесечни постижения, започнали през 2020 г.

Новият голям скок на случаите на COVID-19 в Китай принуди Tesla временно да спре производството в Шанхай - най-големият завод на компанията, и също така засегна доставчиците в страната.

Tesla обяви преди дни, че увеличава продукцията в Китай с облекчаването на мерките срещу COVID-19, което ще помогне за увеличаване на доставките през втората половина на годината.

В началото на юни главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че търсенето на автомобили Tesla е голямо, но остават предизвикателствата за доставки. За някои варианти се чака по две години.

През юни Tesla отново повиши цените на някои модели в Съединените щати и Китай, след като Мъск предупреди за значителен инфлационен натиск при суровините и логистиката.

А юни 2022 г. е бил най-продуктивният месец от гледна точка на призводството в историята на компанията, каза Tesla в съобщение.

Анализаторите очакваха Tesla да отчете доставки на 295 078 автомобила за периода от април до юни, според данни на Refinitiv. Няколко анализатори намалиха още своите оценки до около 250 000. Те се оказаха по-близо до истината.

Доскоро Tesla се справяше с пандемията и прекъсванията на доставки по-добре от повечето автомобилни производители.

Китай допринесе за бързото увеличаване на производството й, като евтината и доходоносна фабрика в Шанхай бълва приблизително половината от общите сделки на компанията.

Мъск каза през април, че общото производство през второто тримесечие ще бъде „приблизително наравно“ с първото, заради постепенното възстановяване в Китай.

Но наскоро той каза, че Tesla е имала „много трудно тримесечие“. И добави, че новите фабрики на Tesla в Тексас и Берлин са „гигантски пещи за пари“, губещи милиарди долари, докато се борят да увеличат бързо производството.

Акциите на Tesla паднаха с 35% досега тази година, засегнати най-вече от предложеното от Мъск да придобие Twitter  за 44 милиарда долара, блокадата в Китай и макроикономическата несигурност.

Ройтерс

Tesla доставки Китай тримесечие локдаун бизнес Илон Мъск