Ineos е изправен пред труден момент в кратката си история на съществуване. Съобщава се, че автомобилният производител ще съкрати няколкостотин служители. Това може да е малък процент от общата работна сила за по-голям автомобилен производител, но за около 1700 души в Ineos това е много.
Според The Guardian, Ineos планира да намали офис персонала си, който в момента работи на множество места в Европа и Обединеното кралство. Заводът на Ineos в Хамбах, Франция, обаче изглежда не е засегнат от този ход. Милиардерът и основател на Ineos, Джим Ратклиф, също е собственик на нефтохимическия гигант Ineos. Тази компания в момента е с големи, надвиснали дългове – общата сума може да достигне близо $14 млрд. до края на годината.
Автомобилната страна на бизнеса на Ратклиф също е изправена пред трудна битка. Митата със сигурност навредиха на темпа на продажбите на марката. САЩ са най-големият пазар за Grenadier. Добавянето на сериозна сума под формата на мито към цената на изключително нишов автомобил, който и без това е достатъчно скъп, го прави по-трудно предложение за потенциалните купувачи.
Ineos Automotive отчете загуба от близо 400 милиона долара през предходната година. Гамата от автомобили обаче е забавна. Grenadier, заедно с пикапа Quartermaster, създава усещане за истинско офроуд приключение от старата школа.
Ратклиф основа компанията в отговор на посоката, в която Land Rover пое със своя Defender. Дизайнът ясно напомня за квадратния британски офроудър, но мощността на BMW осигурява модерно задвижване. Дано автомобилното начинания на Ратклиф издържи на новите реалности.