О чаква се видим края на почти двугодишна серия от рекордни тримесечни доставки на Tesla, предаде “Ройтерс”, цитирайки предварителни прогнозни данни за продажби на автомобили от 1 април до 30 юни.
Причините са до болка ясни - продължителното спиране на работата в Шанхай заради COVID мерки и бавното нарастване на продукцията в новите заводи в Берлин и Остин.
Докато главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск гони придобиването на “Туитър”, неговата перла в короната се бори с производствени проблеми в Китай, Германия и САЩ.
Анализаторите очакват Tesla да отчете доставки на 295 078 автомобила за второто тримесечие, според данни на Refinitiv. Няколко анализатори намалиха още своите оценки до около 250 000 поради продължителния локдаун в Китай.
Това би било по-малко от рекордните доставки от 310 048 през предходното тримесечие, отбелязвайки първия спад на доставките на Tesla спрямо предходен период за първи път от началото на 2020 г.
Компанията обявяваше рекорд след рекорд на всяко тримесечие от третото на 2020 г., като се справяше с пандемията и прекъсванията на доставки по-добре от повечето автомобилни производители.
Китай допринесе за бързото увеличаване на производството и Мъск похвали работниците там за тяхната отдаденост.
Според анализатора на Wedbush Дан Айвс, сега са били произведени със 70 хиляди коли по-малко в Шанхай.
Мъск прогнозира през април, че общото производство на Tesla през второто тримесечие ще бъде „приблизително наравно“ с първото. Но наскоро призна, че компанията е имала „много трудни три месеца“.
Милиардерът обясни, че новите заводи в Тексас и Берлин са „гигантски пещи за пари“, губещи милиарди долари, докато се борят да увеличат бързо производството. Той добави, че проблемите с доставките не са приключили и поддържането на работа остава проблем.
Ключовият въпрос е мащабът на спада в Китай и дали завода във Фримонт е успял да помогне за поддържането на обеми“, казва анализаторът на CFRA Research Гарет Нелсън.
Той очаква обемите да се възстановят през втората половина на годината, тъй като Tesla увеличава производството във фабриката в Шанхай с облекчаването на здравните мерки.
Джийн Мънстър, управляващ партньор във фирмата за рисков капитал Loup Ventures, обаче е предпазлив относно перспективите, според него и третото тримесечие ще бъде трудно за Tesla и други фирми в бранша, предвид риска от рецесия.
Tesla съкращава стотици служители в Съединените щати, след като в началото на юни Мъск каза, че има „суперлошо предчувствие“ за икономиката и трябва да съкрати около 10% от персонала си.