Най-продаваният модел на Porsche минава на ток, Macan Turbo е с 639 к.с.

Моделът е първият, който стъпва на новата платформа РРЕ, която тепърва ще се разгръща и в гамата на Audi, с която е съвместно разработена

Porsche Macan

Porsche

Д ългоочакваното второ поколение на най-продавания модел на Porsche дебютира в изцяло електрическа форма, превръщайки се в първия изцяло електрически SUV на марката. Голямата новина в случая е, че той е изграден на новата платформа Premium Platform Electric (PPE), която тепърва ще се развива и в гамата на Audi.

Захранването на електромоторите идва от литиево-йонна батерия с нетен капаците 95 kWh. 800-волтовата архитектура позволява зареждане на батерията с мощност до 270 kW, благодарение на което от 10% до 80% тя се пълни за 21 минути.

Porsche

При използване на 400-волтови зарядни станции адаптиращи превключватели за високо напрежение в батерията осигуряват зареждане чрез ефективно разделяне на 800-волтовата акумулаторна батерия на 2 отделни батерии, всяка с номинално напрежение от 400 волта. Това позволява зареждане с висока ефективност с мощност от до 135 кВт без допълнителен високоволтов преобразувател (HV booster). Зареждането с променлив ток (AC) на домашни wall box системи е възможно с до 11 kW.

Другите цифри са също не по-малко важни. Те казват, че с Launch Control, Macan 4 предлага 408 к.с. активирана функция обърбууст, а Macan Turbo разполага до 639 к.с. Максималният въртящ момент е съответно 650 и 1130 Нм. Подобни параметри са основа за отлично поведение при шофиране – Macan 4 ускорява от място до 100 км/ч за 5,1 секунди, а на Macan Turbo за същата процедура са му необходими точно 3,3 секунди.

Porsche

На този фон от компанията казват, че двата модела предлагат съответно пробег до 613 км за Macan 4 и до 591 км за Macan Turbo.

Porsche залагат на оптимизация на аеродинамиката, спомагаща за постигане на по-голям пробег. Благодарение на системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA) с активни и пасивни компоненти автомобилът постига коефициент на обтекаемост от 0,25. Така новият Macan се превръща в един от най-аеродинамичните SUV модели на пазара.

Porsche

Macan е оборудван с последно поколение дисплей и операционна система с до три екрана, включваща свободно стоящ 12,6-инчов извит дисплей за контролните прибори и инструменти, и 10,9-инчов централен дисплей. За първи път пътникът до шофьора може да разполага с информация, да управлява настройките на инфоразвлекателната система и да гледа видео докато автомобилът е в движение. Това става с помощта на опционален 10,9-инчов дисплей. Също за първи път системата Porsche Driver Experience включва head-up дисплей с добавена реалност. Виртуалните елементи, като навигационните насоки са хармонично визуално интегрирани в полето на видимост на водача на реалната обстановка и обекти. Изображението се появява на симулирано за водача разстояние от 10 метра и съответства на дисплей с размер от 87-инча.

За първи път Macan предлага като допълнително оборудване система за завиване на задните колела с максимален ъгъл на завъртане на колелата от 5 градуса. В

Цените в лева с включено ДДС за България стартират от 172 100 за Macan 4 и 231 200 за Macan Turbo.

Porsche Macan Porsche