З наехме, че се задава. Компанията избра Шанхай, за да представи 2-вратото купе Mercedes-AMG GT63 S E Performance, чийто динамични параметри го превръщат в най-бързо ускоряващият сериен модел на Mercedes.
Тези, запознати с номенклатурата на Mercedes-AMG знаят, че E Performance е начинът за обозначаване на хибридното задвижване. Такъв е и този случай, новият GT флагман комбинира битурбо 4,0-литров V-8 отпред с електромотор отзад.
Двигателят с вътрешно горене генерира 612 к.с., електромоторът – 204 к.с., като системната мощност възлиза на 618 к.с., докато въртящият момент достига до 1420 Нм. Благодарение на тези параметри, AMG GT63 S E Performance е способен да достигне границата от 100 км/ч за 2,8 секунди, което вече казахме каква титла му носи. При това трябва да кажем, че новото купе е по-голямо като размери и интериорът му е аранжиран в конфигурации 2+2, но това не пречи на спринтьорските му качества. Максималната му скорост е 320 км/ч.
Макар моделът да е плъг-ин хибрид, тук въобще не може да говорим за ефикасност, защото всичко е било подчинено само на горните параметри. Затова и батерията е с капацитет от едва 6,1 kWh, като нейната задача е да захранва задния мотор за power, more power. Някакви си 13 км е възможно да се изминат само на ток, при това в града. Това още веднъж показва какъв е бил целият замисъл.
Хибридната система е вдъхновена от технологиите, които са си доказали във Формула 1 на борда на болидите на Люис Хамилтън и Джордж Ръсел.
Активен аеродинамичен елемент, скрит в пода под моторния отсек, допринася за управляемостта на автомобила. Този карбонов профил е собствена разработка на AMG, защитен от патенти. Той реагира на избраните режими на задвижване и автоматично се спуска надолу с около 40 мм при скорост от 80 км/ч. Така създава т. нар. ефект на Вентури, който допълнително прилепя автомобила към пътя и намалява повдигането на предната ос.
Друг активен компонент е задният спойлер, който се скрива в капака на багажника, но отново се активира при достигане на 80 км/ч, като може да заеме пет различни ъгъла на атака.
Стандартно за модела е и окачването AMG ACTIVE RIDE CONTROL с полу-активни стабилизатори. Стандартни са и завиващите задни колела. Иначе водачът може да избира между осем програми: “Electric”, “Battery Hold”, “Comfort”, “Slippery”, “Sport”, “Sport+”, “RACE” и “Individual”.
Спирачките са керамични, 6-бутални са апаратите на предните дискове с диаметър 420 мм, задните са с диаметър 380 мм.